2010. febr. 26. 21:54 - írta Szollosi77

Kisteleki István állítólag arról beszélt az MLSZ elnökségi tagjainak, hogy ő és csapata annyira jól dolgozott, hogy amennyiben az elnökség munkájáról készült beszámolóját nem fogadná el a közgyűlés, akkor bizony ő mégsem fog lemondani.

Fonák hozzáállás ez, hiszen úgy volna normális, hogy éppen akkor mond le egy vezető, ha az őt megválasztó testület nem fogadja el a munkáját. Kisteleki Istvánnál azonban mást jelentenek a szavak, mint amit a többség ért rajtuk. Amikor azt mondta, nyilatkozta, harsogta, hogy „Nem akarok MLSZ-elnök lenni”, az az ő szótárában valójában annyit jelentett, hogy remeg az elnöki székért.

Amikor Gera Zoltánnak azt mondta, hogy megérti az elkeseredettségét, amiért Koeman szórakozik vele, akkor közben alighanem arra gondolt: ki kell innen rúgni ezt a fegyelmezetlent. Amikor a játékvezetők küldöttségének a szavát adta, hogy elnökké választása után Juhos Attilát kéri majd fel JB-elnöknek, akkor adott szón azt értette, hogy ő majd inkább Vágner Lászlót teszi a bírók főnökévé.

Amikor különböző sportvezetőknek megígérte, hogy abbahagyja a demagóg kampányát, és nem fog össze Gyárfás Tamással meg másokkal Bozóky Imre leváltása érdekében, akkor ő úgy értelmezte az ígéretet, hogy dehogyisnem. Amikor fennhéjázva arról nyilatkozott, hogy ő biztos a 2012-es Eb-rendezés megszerzésében, akkor azt úgy kellett volna értenünk, hogy a pályázatunk fabatkát sem ér, egyetlen UEFA-vezető sem tartja majd a szavazatára érdemesnek az izzadtságszagú, hiteltelen magyar-horvát kínlódást.

Amikor Kisteleki István minden bizalmát Várhidi Péterbe helyezte, mondván, a fiataloké a jövő, és végre eredménykényszer nélkül hagyni kell egy új nemzedéket felépíteni a kapitánynak négy-öt év alatt, akkor ő valójában úgy gondolkodott, hogy megverheti Várhidi a fiataljaival akár a világbajnokot is (megtette), az első kudarcoknál mehet, amerre lát.

Amikor azt mondta, hogy Lothar Matthäus túl sok pénzt keres, és az ő eredményeit egy magyar edző is elérte volna, akkor ő azt úgy értelmezte, hogy ha az általa hozott külföldi edző lesz ugyanolyan eredménytelen, ugyanolyan sok pénzért, annak illik meghosszabbítani a szerződését, hadd nyögje a havi tízmilliós fizetést is a leendő utódja a Telki edzőközpont évtizedes, ugyancsak havi tízmilliós nagyságrendű adósságterhe mellett.

Kisteleki István az MLSZ ötven-hatvan fős apparátusából mára két-három ember kivételével mindenkit lecserélt, a főtitkárait néhány havonta váltogatta, beteges bizalmatlanságról árulkodva. A szakmai irányítást kitépte a Bozsik-programot létrehozó és a korosztályos válogatottak ügyét új alapokra helyező Mezey-Both-Nyilasi trió kezéből, mert úgy vélte, hogy Bicskei Bertalan lesz itt a megfelelő szakmai főnök. Both és Bicskei is súlyos beteg lett, végül mégis menniük kellett a szövetségből, mert Kisteleki immár úgy vélekedett, hogy egy Jámbor László nevű kosáredzőnek kell meghatároznia a magyar futball új irányát, hogy aztán az elnök őt is megalázza, és útilaput kössön a talpára.

Kisteleki István – noha évek óta tudott arról, hogy a magyar futball tele van bundagyanús meccsekkel – csak akkor lett a bunda elleni harc engesztelhetetlen harcosa, amikor az UEFA letett egy listát a manipulált magyar vonatkozású meccsekről. Amikor pedig azt állította határozottan, hogy számára mindig is a fair play volt a legfontosabb, az annyit jelent, hogy egykori sporttársai névvel vállalt nyilatkozatai szerint főszerepet játszott bizonyos bundaügyekben a hetvenes-nyolcvanas években edzőként, játékosként.

Amikor arról beszélt büszkén, hogy „létrehoztuk” a FIFA Puskás-díjat, akkor talán közben a valóság is az eszébe jutott: ő maga egy szalmaszálat sem tett keresztbe az ügy érdekében, éppen csak nem akadályozta meg.

Amikor az előző elnökválasztási procedúrában azt javasolta Pellady Péternek, hogy mindketten lépjenek vissza a választástól, és akkor tiszta lappal lehet majd új elnököt választani, akkor magában már mosolygott: dehogyis lép ő vissza…

Így hát most, amikor bejelentette, hogy önként távozik a futballszövetség éléről, szinte biztosra vehető, hogy se nem önként, se nem távozik. Azóta is jön-megy, tárgyal, szerződést köt, utazik, egyeztet és például politikai alapon tisztogat a szövetségben: azért a teljesen ártatlan e-mailért, amelyben az MLSZ csatlakozási szándékát fejezte ki a Nemzeti Sport sportbarát akciójához, két embernek kellett repülnie. Azt mondják azért, mert a miniszterelnök lenni szintén nem akaró miniszterelnök nem ilyen hálát várt az addig kedvesen együttműködő MLSZ-es (üzleti) partnerektől.

Kisteleki István, miután megtartotta a történelem első MLSZ-elnöki sajtótájékoztatót, amelyen a sajtó nem kérdezhetett, és édesbús önsajnálatával mindenkit elaltatott, egyáltalán nem úgy viselkedik, mint aki távozni akar. Soha még ilyen intenzíven nem dolgozott, minden cselekedete arra utal, hogy vagy hivatalos elnökként, vagy a háttérből, de továbbra is ő és a mögötte álló politikai-gazdasági csapat akarja irányítani az MLSZ-t.

Nem csak a semmit sem teljesítő szövetségi kapitány szerződését hosszabbították meg bicskanyitogató módon, de folyamatosan tárgyalnak már a Kisteleki lemondását követő időszak ügyeiről, személyi döntéseket hoznak, tévés szerződést kötnek, és ezek mögött a lépések mögött mind a régi, elvileg már két hónapja leköszönt elnököt kell sejtenünk.

Amikor tehát együttérző kollégáim nyugtatgatnak a szörnyű jelentésű, képletes közhellyel: „nem szabad belerúgni a döglött oroszlánba”, akkor fel kell hívnom a figyelmet arra, hogy az az oroszlán bizony csak színleli, hogy elpusztult. S a következő pillanatban félelmetesebb lehet, mint valaha.

Szöllősi György


 
 
2,9 (13)
Jelentkezz be a szavazáshoz!

Címkék

Kisteleki István , MLSZ

Eddig 25 komment érkezett ()

  • 1.  Laliman (Válasz erre)
    2010. 02. 26. 22:18

    Erre csak azt tudom mondani, hogy tökéletesen egyetértek Szöllő minden szavával. Emlékszem, amikor januárban arról beszélt, hogy az MLSZ-nek nem éppen feltett szándéka, hogy a magyar labdarúgás (szellemi) irányítója legyen.
    A "fordítva értelmezések" alapján akkor tehát biztosan kijelenthető, hogy amikor az elnök úr azt mondta, hogy "nem a politika miatt távozik", akkor ezt ugye fordítva gondolta - ergo akkor mégiscsak azért megy?
    Ha megy...
    "Normális országban" tényleg nem ismerik az emberek a futballszövetség elnökének nevét - na, nálunk nem ez a szitu, sőt...
    És csak még egy apró adalék: azért az is nonszensz, hogy olyan alelnöke van a szövetségnek, aki... hát... khm... hogy is volt az az eset az újságírókkal 2008 nyarán?!
    De most őszintén: nem akarok senkit sem megbántani, de akik ott társadalmi munkában "dolgoznak", azok alighanem ezt úgyis fogják fel (tisztelet a kivételnek!), hogyha "onnan nem kapok pénzt, hát minek törjem össze magam?"
    Gratula nekik!

  • 2.  Laliman (Válasz erre)
    2010. 02. 26. 22:39

    Jaj, még csak annyit, hogy persze, hogy nem fog lemondani - hát majd megmutatja, hogy lehet ezt jobban is csinálni!

  • 3.  atika111 (Válasz erre)
    2010. 02. 26. 22:46

    Ezt a szegény kistulokit mindenki csak bántja....:)Gyuri Te vagy a fikakirály!:)))

  • 4.  newt0onheath (Válasz erre)
    2010. 02. 26. 23:28

    Nyugi mazsola, még pár hónap és tiétek a terep. Remélem egyből világbajnokok leszünk, hiszen jók vagyunk, csak a vezetés inkompetens. Jöjjön a változás, legyen kolbászból a kerítés és virágozzon a magyar futball!

  • 5.  w.kutya törp (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 0:08

    No nekem erre van egy teóriám. A másik bloghoz már leírtam (ezen írás születése előtt), de inkább ide vág.
    Az én verzióm szerint Kisteleki maradni fog. Miután az elnökség nem talál egyetlen épkézláb jelöltet sem, ezért nem fogja elfogadni a lemondását. Pontosan erre ment ki a játék, hogy érzékeltesse nélkülözhetetlenségét(?). Aztán jövőre lejár a mandátuma, majd akkor meglátjuk mi lesz.

  • 6.  fociundor (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 0:38

    Pogácsazabáló disznó! Nagyon jól tudod, hogy Mezey a háttérben már régóta szervezkedik. Az sem véletlen, hogy a Vidi és a főnököd minden nyilvános helyen támadja Kistelekit. Te is ezt teszed most. Egyszerűen Orbán szócsöve vagy. Akadjon a torkodon egy falat!

  • 7.  pikírt (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 9:32

    Kivancsi lennek a velemenyetekre: vajh milyen pozicioba kerul collocsy a kovetkezo gengsztervaltas utan?

  • 8.  fagila (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 10:01

    erre szoktam mondani Mo. a hazam de a MAGYAR nem a nepem. Ergo a hazamert barmit megtennek de nep felolem is pusztulhat.Ez az iras is arrol tanuskodik,hogy mekkora a hatalom vagy az emberekben.Ilyenkor fantasztikusan meglatva a hibakat,sot geniusz modon tudva minden megoldast,de amikor odakerul a paraszt akkor o is csak mellebeszel.Legyel te az elnok Szoszi akkor legalabb a mult tisztelete tuti fenybe kerul,de a jovo ugyanolyan sotet marad.

  • 9.  Forza Juve (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 11:31

    El sem olvastam végig ezt a firkálmányt, mivel az egészet egy teljesen kétes "állítólagos" Kisteleki beszédre alapozza a bértollnok úr. Szöllősi és az MLSZ elnökségi tagok szavahihetősége is erősen kérdőjeles számomra. Bohócok...

  • 10.  gyszollosi (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 11:49

    Vagy te

  • 11.  MarciaSuRoma (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 12:05

    Kivételesen egyet kell értsek minden szavával.

  • 12.  rikki1 (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 12:39

    Kisteleki szánalmas elnökösködésétől csak ez a csúsztatásokra épülő szösszenet szánalmasabb. Gyurikám, a pártod nem kampányol, mert abba már belebukott párszor, te miért teszed?

  • 13.  Atesz799 (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 13:04

    Azt nem értem, hogy miért akar Szöllösi úr mindenkit meggyőzni arról, hogy hazai fociéletünk vezetősége nem a megfelelő kezekben. Az Mlsz elnökségi pereputtyban, a mindenkori "szakmai" tanácsadók változásáról kellene cikkezni. Mindig ugyanazok az emberek kerülnek elő innen-onnan. Miért legyünk lojálisak azokhoz az emberekhez akik csak visznek, de nem vagy alig tesznek bele a hazai labdarúgásunkba?
    Pár kérdésem lenne önhöz Sz.GY.:Ön garantálni tudja, hogy ha XY lesz a vezető akkor fejlődik a focink? Kevesebb vagy egyáltalán nem szednek ki pénzt belőle magáncélra? Mindenki elkötelezettnek tünteti fel magát a focink eredményessége érdekében, de aztán ugyanott lyukadunk ki, miért? Az elnökség nem foszthat meg egy elnököt a posztjától, ha rosszul működteti a rendszert?

  • 14.  fociundor (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 13:17

    Te pogácsazabáló disznó! Kisteleki bejelentette a mai közgyűlésen, hogy azonnali hatállyal lemondott! Nem értem, mire volt jó ez a cirkusz, színjáték tőled! Főnököd elérte amit szeretett volna. Te pedig továbbra is szánalmas maradsz. Részben miattad nem járok meccsre, és mellőzöm a Nemzeti Sport megvételét is. Ahogy nevem is mutatja, undorodom tőled, a bagázsodtól és a focitól is!

  • 15.  Forza Juve (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 13:57

    Na ki a bohóc bérfirkász úr? Olvasta a mai Kisteleki cikket? Talán gyorsan még törölheti ezt a blogbejegyzést, mint ahogy az U20-as gyalázó, hangulatkeltő firkálmányával tette. Aztán áprilisban majd jönnek a választások, talán magát is odaengedik a zsírosbödönhöz végre.

  • 16.  freka (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 14:17

    Szollo, nagy gratula az idozitesert ! Remek a Kerteszmernok szavahihetosegenek a peldatara,persze, ehhez meg tudnek nehany Fradi-ellenes cselekedetet is felsorolni !
    S ne felj, elolvasta o ezeket a sorokat, s a 'frappans' valasza, hogy juszt is lemond, a fotitkar baratja detto !
    De ettol meg minden marad a regiben, az uj elnokseg belepeseig !

  • 17.  humanda (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 14:43

    Minden mondatoddal egyetértek Forza Juve a 9-es hozzászólásodban !
    Ha valaki egy cikket arra épít, hogy állítólag valaki valamit mondott és majd biztosan.... stb. No azt nem kell komolyan venni.
    Ezért nem is írtam eddig hozzá semmit, csak most, hogy látomvalahogy az állítólagos info megint nem jött be, de hűséges pártapparátcsik barátja már siet is gratulálni mintha tényleg ez lett volna a cikk értelme vagy eredménye.
    Pedig egyetlen dolog látszik csak belőle. Népszerű szerzőnk ismét hiteles hírt dobott tegnap a köztudatba.

  • 18.  w.kutya törp (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 14:58

    Itt is megkérdezem! Az elnökség elfogadta a lemondást? Különben szrt sem ér a lemondása...

  • 19.  humanda (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 15:12

    Gondolom igen w.kutya mert bejelentették, hogy ideiglenesen Nemes irányítja a szövetséget

  • 20.  gyszollosi (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 15:12

    w.kutya... Az elnökséghez ehhez semmi köze. Legfeljebb a közgyűlésnek, de az sem lényeg, hiszen ha lemondott, lemondott, kötelezni csak nem lehet rá, hogy elnök legyen.
    De hogy továbbra is ő irányít, és ő akar irányítani, afelől nincs kétségem. Különben beugrottam Telkibe, belenéztem a procedúrába, és nagy-nagy sajnálattal állapítottam meg, hogy a sajtószobában egyetlen pogácsa sem volt.

  • 21.  w.kutya törp (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 15:28

    Nem tudom mi van az alapszabályban, ezért kérdezem.

  • 22.  PappaBear (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 15:56

    hahaha...hamar lerántották a címlapról, dehát hülyén is nézne ki az ebben foglalt okoskodás lényegi részét cáfoló hivatalos hír mellett.

    Nyilván Kisteleki további irányító szerepére utal az is, hogy az új elnököt kereső 5 tagú csapatba bevették a kisembernél jól fekvő Garancsit is.

    w.kutya törp

    társadalmi megbízatás, ha lemond megy és nincs beleszólása senkinek. elnökségi tagok esetében szintén.

  • 23.  humanda (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 16:05

    Látod papamaci a 16-os hozzászólásból már kiderül, hogy Kisteleki direkt juszt is enek a blogbejegyzésnek hatására mondott le.
    Gratulál is hozzá az eszmei társ !!!!
    Istenem de sötét ember is.

  • 24.  freka (Válasz erre)
    2010. 02. 27. 16:32

    Te haborodott elme, mar megint velem foglalkozol ? Olvass mar egyszer figyelmesen, ahhoz gratulaltam, hogy Szollo ilyen idozitessel hozta fel a Nagy Jellembajnok cselekedeteit, s figurazta ki a szavahihetoseget.
    Amelyrol sajnos meg tobbet tudok, pl. a Fradi kapcsan tett intezkedeseirol, a nagy APEH- cirkuszrol, stb. !

  • 25.  FeherTbor (Válasz erre)
    2010. 02. 28. 9:07

    Osztom a véleményét.Igaza van Szöllősinek.

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez.