2008. júl. 31. 9:37 - írta Szollosi77

Ha MTK-drukker lennék, most nagyon szomorú és bosszús lennék.

Elgondolkodnék azon, hogy miközben mindenütt azt hallom és olvasom tíz éve, hogy nálunk működik a legprofibb klubmodell, hogy fantasztikus jövőt építünk, hogy az utánpótlásunk világszínvonalú, hogy tervszerű építkezés zajlik a klubomnál, hogy mi vagyunk a legstabilabb csapat a legbiztosabb anyagi háttérrel, nos, eközben azt kell látnom, hogy az a Fenerbahce, amelyet alig tíz éve az akkor még csak a tervszerű építkezés elején járó kedvenc csapatom legyőzött Isztambulban, most macska-egér játékot játszik a világszínvonalú utánpótlásunkból felépített együttesünkkel, és amolyan edzőmeccs-hangulatban győz le bennünket fájóan könnyedén.

És ha MTK-drukker lennék, azt sem érteném, hogy miért olvasok mindenütt bátor helytállásról, meg tisztes eredményről, miközben a tévében mégiscsak azt láttam, hogy a játékosaink nemigen jártak az ellenfél tizenhatosán belül a kilencven perc alatt, hogy a párharcok nyolcvan százalékát elveszítettük, s hogy a Fener a második félidőben szinte percenként szórakozta el a helyzeteit.

Kicsit vigasztalna, hogy csak peches gólokkal, a védőkön megpattanó labdák révén tudták bevenni a kapunkat, ahogyan sok tudósítás nem győzi hangsúlyozni, de elgondolkoznék azon, vajon az ellenfél két kapufája nem a mi szerencsénket jelzi-e, s hogy vajon miért nem rúgtunk inkább mi két „peches” gólt…

Eszembe jutna az is, hogy a mi „csikócsapatunkat” megelőzően utoljára a hetvenes évek közepén emlegettek így egy együttest Magyarországon, de akkor a Ferencváros a KEK döntőjébe jutott, mint ilyen. Persze, elvileg még mi is eljuthatunk a BL-be, csak először is itthon hármat kell rúgnunk a Fenerbahcénak.

Elmerengenék ugyanakkor azon is, hogy a sokszor bizonyított Garami mester miért nem vághat neki a nemzetközi kupasorozatnak egyszer egy igazán jó csapattal, s miért kell folyton a nulláról kezdenie az építkezést.

Igen, ez mind-mind eszembe jutna, ha MTK-drukker lennék. De mindegy is, mert nem vagyok az…

 

Szöllősi György


 
 
2,4 (8)
Jelentkezz be a szavazáshoz!

Címkék

Bajnokok Ligája , Fenerbahce , labdarúgás , MTK

Eddig 101 komment érkezett ()

  • 1.  janek91 (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 9:56

    Na, ezzel viszont most teljesen egyetértek. Látja tud maga, ha akar:)

  • 2.  Előd (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 10:01

    Nos én sem igazán értettem, hogy mire is kéne büszkének lennie az embernek ezután a meccs után. Nem értem, hogy hazánk egyik mesteredzője hogy mondhat olyat egy újságírói kérdésre, hogy mi lesz Güiza semlegesítésével, hogy "ne is mondja". Ez azt hiszem mindent elárul a mai magyar futballközegről. Nem lehet úgy pályára lépni, hogy jaj csak ne kapjunk ki 10-zel. Szerintem ez az MTK így lépett pályára és ez nem igazán méltó egy ilyen klubhoz. Összeségében teljesen egyetértek Szöllősi úr véleményével.

  • 3.  thebigturul (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 10:04

    Igaza van.

  • 4.  thebigturul (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 10:05

    pár eredmény: Rangers-Kaunas 0-0, Famagusta-Rapid Wien 3-0, Anderlecht-Boriszov 1-2. Na ők lehetnek büszkék

  • 5.  thebigturul (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 10:07

    egyébként én a csodálatos Akadémia neveltek közül sem látok több tehetséges srácot mint 12 éve...

  • 6.  Alexis (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 10:44

    Nem értek egyet Szöllősi úr véleményével!
    Szerintem nem várta senki azt hogy az MTK nekiugrik az ellenfelének, főleg ha azt nézzük ki is az ellenfél.
    Nos, a Fenerbahce tele van olyan játékosokkal akik bronzérmet szereztek az idei EB-n. Tavaly a BL-ben a Chelsea tudta csak megállítani őket, még pedig, úgy hogy a hazai meccsüket meg is nyerték 2-1-re. Azóta még (elméletileg) tovább erősödött (Emre, Güiza, Aragones). Emlékszem a közvetítés során a kommentátor többször is jelezte milyen más játékra számított a Fener részéről. Hát igen, és van nekünk egy agyonhasznált, de igaz kifejezésünk a tegnap történtekre: "Minden csapat úgy játszik ,ahogy azt az ellenfél hagyja". Nos az MTK ennyire hagyta játszani a Fenert. Nem mondom, hogy szép játék volt, de megmaradt egy picike esély.

  • 7.  danis (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 11:09

    Alexis, az MTK ennyire hagyta játszani a Fenert?!?!?! Viccelsz? Az MTK képtelen volt a saját játékát felépíteni, néha azt éreztem, hogy most játszanak először együtt ezek a játékosok.
    A Fener pedig idény eleji formában, félgőzzel játszadozott, tologatott, ennyi is elég volt nekik. A magyar játékosok meg futkorásztak utánuk.

    Az Mtk-nak nem kellett volna nekiugrania a Fenernek, de valamiféle elképzelés nem ártott volna arról, hogy mit akarnak, azon kívül, hogy lerítt róluk "csak ezt éljük túl". Elvégre bajnokcsapatként többet várt tőlük az ember. És nem is feltétlenül az eredményre gondolok

  • 8.  Ludovic (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 11:30

    Kedves Szöllősi Úr!

    Tisztában kéne lenni azzal, hogy tegnap melyik csapat volt az MTK ellenfele!
    a Fenerbache:tele sztárokkal,és iszonyat mennyíségű pénzzel, minőségi hátérrel és nem utolsó sorban meccsenként több mint 50.000 nézővel.
    Sajnos pechünk volt a sorsolásnál, mert ez a csapat volt az egyetlen, aki ellen szinte sanszunk sincsen.
    Akár kaphattuk volna az Anderlechtet, a Baselt, a Rapid Wient, de ide sorolhatom még a Glasgow Rangerst is, nem lenne ennyíre nehéz dolgunk.
    A tegnapi meccsen teljesen becsülettel játszott az MTK, néha középpályán kifejezetten pofásan is, de egyértelműen érződött, hogy nem merték felvállalni a támadásokat, hanem inkább visszazártak, így nem volt elég játékos aki a támadásokban részt tudott volna vállalni.
    Kaptunk két balszerencsés gólt, igaz többször szerencsénk is volt.Szóval összeségében egy elfogadható eredménnyel várjuk a visszavágót....
    Ne várjunk többet a mai magyar futbaltól!elindúlt valami,de ez még kevés, és tegyük hozzá, hogy az MTK egyértelműen a nevelés-eladás stratégiát választotta, ami magyarországon elég ahhoz, hogy húszéves játékosokkal bajnokságot nyerjen.Ami itthon bőven elég, az az európai elitbe jelenleg ennyit ér!Megint jön a szokásos magyaros nyavajgás, kritizálás, pesszimizmus...-felesleges mert azzal nem jutunk előrébb!!!
    Lesz még egy visszavágó ahol bármi megtörténhet,de reálisan nézve nincsen nagyon esélyünk, de ha tiszteséggel lehozzák a fiúk a meccset az már pozitívum, de a remény hal meg utoljára!
    Ha idén nem majd jövőre újra valaki megpróbálja, és ha akkor sem akkor majd utána..és utána mert előbb utóbb beérik az a munka ami elkezdődött,de ne várjuk, hogy 1-2 év alatt it csodák történnek!
    Idén drukkoljunk az MTK-nak jövőre pedíg annak aki ide eljut (az lehet az Újpest, a Debrecen, a Győr vagy aki bajnok lesz).

    Szóval hajrá MTK!!!

    Üdv:
    MTK drukker, aki tud reálisan és optimistán állni a dolgokhoz, és drukkolni akár egy Fradinak, Újpestnek,Zalaegerszegnek a nemzetközi porondon!!!!

  • 9.  Balázs (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 11:38

    Üdvözlöm Önöket!

    A Nemzeti Sport oldalán rendszeresen jelennek meg negatív hangvételű kritikák. Leginkább a magyar klubbokról, illetve a válogatottról szólnak.

    Érezhető rosszindulat van ezekben az írásokban. Örülnék, és talán örömömmel nem lennék egyedül, ha a pozitívumokra fordítanának nagyobb figyelmet a tisztelt szakírók.

    Szüleim is és az óvónénik is mondták nekem: csak az rombol, aki nem tud építeni. Kérem, ne romboljanak. Jószándékkal és szeretettel építsék szavaikkal a magyar futballt. Ránkfér... a futballra, a szurkolókra és önökre is.

    Ehhez kívánok erőt, kitartást és sikert!

    Tisztelettel
    Balázs

  • 10.  julko (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 12:00

    Nemrég jöttem haza Spanyolországból. Nos, ott rengeteg sportújság kapható. Rengeteg oldal, sok kép, sok interjú, sok elemzés. És veszik, olvassák az emberek. Ha én NS-os újságíró lennék, elgondolkodnék azon, hogy vajon mi miért nem tudunk ilyen lapot előállítani. Nemhogy többet, egyet sem.

    Természetesen rengeteg érvet lehetne felhozni. A NS nagy szerencséje az, hogy ezek a spanyol lapok a nyelvi, kulturális és földrajzi korlátok miatt nem versenyeznek közvetlenül vele. De már az internet rohamos térhódításával és a nyelveket beszélők számának emelkedésével ez sem igaz teljes mértékben.

    Sajnos, itt tartunk! Mind a magyar (sport)újságírás, mind a magyar foci,de az élet más területeiről is hozhatnánk példákat. Csak a tegnapi különbség elég látványos volt.

    Ezzel együtt azért szerintem sajnos tényleg nem volt nagy szám az MTK. Pontatlan passzok, rossz átvételek...és lehettek volna kicsit agresszívebbek, agilisebbek a fiúk, bár ehhez fejenként mondjuk 4-5 kiló plusz izom se ártana. De sajnos a magyar bajnokságban simán belefér a rossz passz, a másfél méteres "labdaátvétel", ezért ehhez nem is lehetnek hozzászokva. De ezek a srácok legalább idáig eljutottak! Reméljük, hosszútávon legalább néhányuk profitál ebből (elsősorban mentálisan).

  • 11.  Szekelysrac (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 12:01

    CSatlakozom Ludovic-hoz. A jelenlegi Fenerben Világ- és Európa bajnoko játszanak... teljesen más a két csapat. Fel kellene fogni, hogy a török foci (klub és válogatott sziten) bizony rendesen elhúzott mellettünk. Még akkor is ha sokak szerint ők "csak" törökök. Pont ez a probléma most, a Fener van olyan jó, mint Chelsea, egy Liverpool, vagy egy Bayern... valahogy mégsem olyan nagy név itthon... sokan elfelejtik a valós erőviszonyokat... sokan nem érik fel ésszal, hogy egy török csapat is lehet olyan jó, vagy esetleg jobb, mint a fent említett sztárklubbok. Mert a FEner látogatásából ne lesz akkora hisztéria, mint a MU emlékezetes ZTE elleni meccseiből. Holott játékerejüket tekintve majdnem ott vannak. Bárkit képesek megverni Európában... főleg a hazai katlanban. Klubszinten ne várjunk előrelépést, mert a magyar bajnokság "tehetség-megtartó képessége" a nullával egyenlő, válogatott szinten bizakodó vagyok... van pár U19-es tehetség aki be lehet majd építeni... de a VB selejtező csoportban NEM mi vagyunk a favoritok.. ha úgy leszünk harmadikok, hogy két fordulóval a vége előtt még lesz esélyünk egy pótselejtezőre, akkor már nem leszek pesszimista (bár nyilvánvalóan elégedett sem, mert azt csak a továbbjutás jelentené számomra).

  • 12.  beregvaros (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 12:05

    Üdvözlök Mindenkit!

    Alapjában véve úgy érzem páran nem ugyanarról beszélnek. Azt, hogy az MTK mit nyújtott, az lehet értékelni sokféleképpen. Az én véleményem, hogy sztem több van a két csapat között mint két gól (különösen a Fener otthonában). Ezért úgy érzem az MTK helytállt az eredmény tekintetében. A nyújtott játék alapján viszont nem, úgy lehet számunkra kedvező eredményt elérni, ha felvállaljuk a támadást is. Ez az amit az MTK nem tett meg a tegnap. Ezért van miért elmarasztalni őket.
    De. Szöllősi Úr cikke nem az MTK játékára, hanem a napilapok hozzáállására volt kihegyezve értelmezésem szerint. Akárhol olvasom, peches gólok miatt kaptunk ki. Nem kell, nem szabad ezt a teljesítményt így tálalni. Ugyanis ha a két megpattanó lövés nem is ment volna be, biztos vagyok benne (az MTK mutatott játéka és a mérkőzés képe alapján), hogy a Fener "talált" volna másik két gólt. Az embereknek úgy tállal a média mindent ahogy akar, ez a legrosszabb (és a legártalmasabb) a magyar labdarúgásban!

  • 13.  Truthsayer (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 12:12

    T. Ludovic! Respektálva álláspontját, azt azért jegyezzük meg, hogy az MTK nevelés-eladás modelljében sajnálatosan az utóbbi elem dominál és ez a bajnokság is szinte csak véletlenül jött össze. Ha viszont már összejött, akkor illett volna bajnokhoz méltóan továbbépíteni a csapatot, ám erre már láthatóan sajnálta a pénzt Várszegi (mint ahogy csapatának pályájára és öltözőire is egyébként, ami különösen a Fener fogadásakor lesz nagy szégyen). Így aztán a rutintalan fiatalokat kiküldve a nemzetközi porondra, ennél jobb eredményt csak egy Messiástól lehetne várni, de azokat Önöknél ugye nem igazán kedvelik :-)...

  • 14.  gyszollosi (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 12:14

    Csak röviden... Persze, hogy nem vitatja senki, hogy a török futball elrobogott mellettünk. Éppen az a kérdés, hogy vajon miért? Hiszen az MTK-nál van pénz, képzés, stabilitás, profizmus...
    Ludovic szerint balszerencse, hogy éppen a Fenert kapta az MTK, s nem egy belga, osztrák, svájci csapatot. Én viszont úgy emlékszem, hogy az elmúlt tíz évben sikerült már a csapatnak minden rendű és rangú ellenféltől kikapnia a nemzetközi porondon, de a második kört még sohasem sikerült túlélni, akkor sem, amikor az osztrák másodosztályú Ried volt az ellenfél.
    Ami pedig a kitűnő spanyol lapokat illeti, nos, nem hiszem, hogy a Nemzeti Sportnak, Európa legnagyobb múltú sportnapilapjának bármiben szégyenkeznie kellene. Nálunk is voltak milliós példányszámok, mondjuk 1953-ban, s még azt sem mondhatjuk, hogy az a hatoldalas, politikától csöpögő újság jobb volt, mint a mai. Csak éppen megvertük az angolokat 6:3-ra. Ma a legnagyobb gondunk, hogy a magyar sportról kellene írnunk, csak hát ilyen - mármint magyar sport - alig-alig létezik. Ez pedig nem elsősorban a mi hibánk...

  • 15.  Alexis (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 12:55

    De Mégis mennyi pénz van az MTK-nál, vagy bármelyik tehetősebb magyar csapatnál?
    Annyi mint a román, osztrák, ukrán, horvát csapatoknál?
    Szerintem meg sem közelíti ezekét!

    Amúgy meg ha a többi BL selejtező mérkőzések eredményeit megnézzük nem igazán kellene szégyenkeznie az MTK-nak.
    Elég csak az Anderlecht hazai pályán elszenvedett vereségére gondolni egy "neve nincs" csapat ellen, vagy akár a tavalyi UEFA kupa finalista Rangers hazai döntetlenjét egy litván csapat ellen, és akkor még a Partizan Belgrádot nem is említettem. Ezek alapján is kéne értékelni az MTK 2-0-ás idegenbeli vereségét.

    Ami a mutatott játékot illeti, valóban nem volt túl szép, de ugyan mi lett volna az eredménye annak, ha támadólag lép fel a csapat?! Kapunk még 3-at? És akkor mi jelent volna meg az újságokban?

  • 16.  ujantieneso (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 13:08

    Jaj, Istenem! Mennyi strucc olvassa ezt a blogot! Én szinte csak akkor írtam ide, amikor nem értettem egyet a szerzővel!
    De most minden szava igaz! Nem bánt senkit! Egyszerűen TÉNYSZERŰEN leírja a valóst!
    És több hsz pontosan tükrözi a hibás megközelítést!
    Igen, szeretni kell a magyar csapatot! Igen, az MTK-nál építkezés (és kereskedelem) folyik!
    De miért kell szépíteni a dolgokat? Miért nem lehet őszintén kimondani, hogy még a legjobb magyar együttesnek sincs jelenleg szemernyi esélye sem TÉTMECCSEN még egy középszerű keleti/nyugattal sem! Akkor egy Fener ellenében mit vártunk??? Elmondom! A realisták CSODÁT! Én is cukkoltam tegnap a tipmixező haverokat, akik 4 gólt fogadtak, hogy 2:2 lesz...
    De ha nem jön a csoda, akkor ismerjük már el, hogy NINCS esélyünk egy ilyen párosításnál! Esetleg a csoda, hogy lekezelnek bennünket, hogy az egész ellenre rájön a fosás, vagy a szél/macska/lapdaszedő bekavar 3-4 magyar gólt...
    És ha elismerük, hogy nincs esélyünk, az nem azt jelenti, hogy nem szeretjük ezt-vagy azt a csapatot, vagy ellene szurkolunk! Dehogy! Csak legalább nem hagyjuk, hogy megvezessenek ismét bennünket, amint az már 20-30 éve történik!

  • 17.  thebigturul (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 13:11

    Alexis: ez is egy aspektus, de a mieinket inkább a litvánokhoz, fehéroroszokhoz, ciprusiakhoz kellene hasonlítani nem gondolod?

  • 18.  ujantieneso (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 13:13

    Alexis és Ludovic: Ti egy olyan dolgot feltételeztek, ami nincs! Egy Milan játszhat kivárásra az Arsenal ellen, mert egy idegenbeli jó eredmény után, otthon meg tudják fordítani az eredmény (mint ahogy most nem tudták)
    De milyen felfogásba, taktikával kellett volna kimenniük a kék-fehéreknek? Mint fegyvertelen gladiátor az oroszlánok ellen????
    Én közel 130 kg és 185 cm vagyok, több mint 30 évet sportoltam. Ha azt mondják, holnap álljak ki Valujev ellen, akkor mi legyen a taktikám???
    Az MTK bazírozhatott egy esetleges döntetlenre! És itthon?
    Ha ez a Fener ennyivel jobb, gazdagabb stb. akkor itthon több esélyünk lenne???
    Egy francokat!
    Az MTK-nak hiteles taktikája nem lehetett...

  • 19.  Gabben (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 13:17

    Hagyjuk már ezt. Nem értem miért kell lesajnálni mindig mindenkit. Szerintetek az MTK-nál rohadásig van minden pénzzel??? nagy pénzeket emlegetni..., de nem kéne elfelejteni, hogy Güiza és RCarlos árából az egész magyar első osztályt el lehetne tartani. A tehetségeket, már nem tudom ki említette legyen elég egy beszédes név NÉMETH KRISZTIÁN, és márids ki derül, tud-e tehetségeket kinevelni ez a most lesajnált csapat. Ne higyje senki, hogy varázspálcával suhintunk kettőt és holnap után már lemossuk a legnagyobb csapatokat is. És gysollosivel ellentétben nemzetközi porondon a magyar csapatoknak drukkolok, még ha nem is vagyok győri...

  • 20.  igazember (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 13:32

    Először is minek kellene a rosszat ajnározni? Jól játszott az MTK? Nem! Minek kell ezt a helytállt és ez is szép eredmény dolgot erőltetni. Komolyan mondom a mohácsi csata óta ez megy...ez már nevetséges szépen helytálltunk mi minden meccsen szépen, csak nem mentünk az Eb-re csak folyton kiesnek a csapataink. Nekem nem a szép helytállás kell...azt akarom, hogy az a magyar csapat aki tudja hogy nincs esélye az is meg akarjon halni a pályán az erőlködéstől és akarattól.

  • 21.  Volander (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 13:39

    Tisztelt gyszollosi!

    komolyan csak te tucc annyira felhuzni, hogy irjak ide.. Tudom valoszinuleg te ezt sikerként értékeled sajnos..
    Az NS védelmében felhozott pontjaid, tökéletesen megegyeznek a magyar focit tönkretevö öskövület vezetök szokàsos kijelentéseivel.. Olvasd màr el öket ujra légyszives:
    - "Európa legnagyobb múltú sportnapilapjának" - lol, ez nagyon vicces. komolyan ha egy MTK csiko tegnap azt nyilatkozza, hogy oké, de x éve megvertük öket itt 2-0-ra, szoval kuss! Akkor mit irnàl?
    vagy ez: "Nálunk is voltak milliós példányszámok, mondjuk 1953-ban"

    Azon gondolkodtàl màr hogy ahelyett, hogy a 6:3-rol irsz könyvet (könnyü, olcso siker) mondjuk csinàlj egy kis oknyomozàst a mai focirol? Mi lenne ha mondjuk valaki lenne elég bàtor és beleturna a mocskos viszonyokba (ha kell ötlet szolj)?

    A szegény MTK-t meg hagyjad! Legalàbb üzleti alapon müködnek. Minden évben eladnak pàr gyereket és keresnek 1 millio eurot, ebböl müködik az akadémia és van egy kis profit is. Ha nem nullàrol kezdenék minden évben, többet kellene fizetni a kölköknek, akiknek kezdene kinyilni a csipàjuk, hogy màs klubokban mennyit lehet keresni. és minek ha igy is megnyerik a bajnoksàgot? Mi a baj ezzel? Kinek kell jo magyar bajnoksàg?
    Ez egy àlom amihez Magyarorszàgon nincs gazdasàg, nincs alkalmas vezetöség sötöbö. Nyilvàn a jàtékosokat is sikerül gyorsan partnerré nevelni ehhez a kényelmes élethez.

    Magyarorszàgon még mindig nincs kapitalizmus többek között: az egészségügyben, a MàV-ban, a közszféràban a fociban és a sportujsàgiràsban.. Amig ez igy van, ne fanyalogj màr, hogy Güiza nem az MTK-ban jàtszik és nem verjük meg a Fenert!

  • 22.  Alexis (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 13:40

    thebigturul: Ha a litván, fehérorosz, ciprusi csapatokhoz hasonlítjuk a mieinket, akkor meg a, csak 2-0-ás vereség, siker, nem gondolod? Ennél kevesebb kapott góllal vszínűleg egyik ország csapata sem húzta volna ki a meccs végéig, és meggyőződésem, hogy ők sem szegezték volna a kapujához a Fenert, ha már a taktikáról is szó esett!

    Egy példa: A Bundesligában a Bayern ellen a kisebb csapatok ugyanúgy vissza állnak védekezni a saját térfelükre!

  • 23.  varganyil (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 13:50

    Abszolút korrekt írás. Mi a t.ököm, kell ahhoz, hogy egy magyar játékosnak legyen fizikuma + tudjon futni? Rögbiedző?

  • 24.  joc11 (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 14:47

    A pozitívum az volt a tegnapi meccs kapcsán, hogy nem tömtek ki minket 5-6 góllal. Meg azt is jó volt látni hogy magyar fiatalok futkároznak az MTK csapatában, nem brazil meg szerb negyedosztályú játékosok, akikkel egyébként semmi bajom azon kívül hogy ők sem tudnak focizni, így szükség sincs rájuk. Ami kicsit fájt az az hogy a tervszerű tudatos, agyonajnározott utánpótlásnevelés mellett is ennyit tud egy magyar csapat, nincs az a biztos helyzet amit meg tudnak játszani, nincs aki tudjon cselezni, nincs aki le tudja futni az ellenfelét, alapvetően nincs aki játszana valami értékelhetőt a pályán. Nincsennek biztató jelek, mert ezek a játékosok már nem fognak felgyorsulni, nem fognak megtanulni cselezni, nem fognak gyorsabban gondolkodni. Megtanulták a mesterségüket, de extra tehetség sajnos nincs bennük, ezt a szintet sajnos később sem fogják elérni. Ez mind nem lenne baj ha nem a legjobb magyar csapatról beszélnénk ahol az utánpótlásunk csillagait nevelik. Ebben a vereségben sajnos több van annál minthogy a Fener erős csapat és alapvetően igazolódott a papírforma. Számomra az az üzenet, hogy nincs ösztönös tehetség a mai MTK-ban (talán szegény Kanta javított volna a helyzeten...), nincs olyan játékos aki komoly karriert futhat be, mert nincsennek meg az alapképességek a nagy kiugráshoz. Mindenesetre nagyon szurkolok a visszavágón, lehet merengeni a múlt dicsőségén, de nekünk ezek a fiúk jutottak, egy igazi szurkoló ilyen kilátástalan időszakokban mint ez a majd 20 év sem tagadhatja meg magát... A bejegyzés egy mondatával nem értek egyet, azzal hogy a blogíró nem MTK szurkoló. Ha egy magyar csapat indul a BL-ben akkor nekem a Nemzeti Sport újságírója nagyon legyen MTK szurkoló. Egyébként ha nem az akkor inkább írjon a Famagusta meccsről.

  • 25.  Szekelysrac (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 14:50

    "Ma a legnagyobb gondunk, hogy a magyar sportról kellene írnunk, csak hát ilyen - mármint magyar sport - alig-alig létezik."

    Ezzel az állítással vitatkoznék, hiszen nézzük csak meg - most egyébként is aktuális -, hogy Magyarország milyen helyet foglal el az olimpiai éremtáblázaton.

    Sajnos ki kell mondanuznk azonban azt is, hogy a magyar sport még mindig túlreprezentált a világsportban az erőforrásokhoz képest. Nyilvánvalóan jobban, és hatékonyabban is el lehetne ösztani a pénzeket a sportágak között, nyilván lehetne még jobb munkát végezni minden téren, de azért vegyük észre, hogy bár komoly nehézségekbe ütközik a magyar élsport finanszírozása, sportolóink még így is képesek kiemelkedő sikerekre.

    Idővel sajnos várható, hogy az olimpia tekintetében is sűrűsödni fog a mezőny. Az éremtáblázatra pillantva már közelében sem leszünk az első tíznek, de talán az első húsznak, de jelenleg ez még nem így van. Sajnos ezt a visszaesést erősíteni fogja a hagyományosan "magyar számnak" is tekinthető sportágak visszaszorulása az olimpián (kajak-kenu, öttusa, vívás). A többi sikerszámban meg erősödik a mezőny (pl.: úszás, kézilabda), így egyre nehezebb lesz érmeket elcsípnünk.

    Nincs könnyű helyzetben a magyar élsport, és nehezen lesz képes lépést tartani az egy-egy sportágban tapasztalható világméretű fejlődéssel.

    De a fentiu idézettel továbbra sem értek egyet. Vissza fogjuk még mi sírni húsz esztendő múlva az olimpiánkénti nyolc aranyat.

  • 26.  neeskens (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 14:51

    Azt kéne felfogni, hogy az MTK utánpótlásnevelő klub lett, megadják a fiataloknak a lehetőséget az első osztályban, akik jók eladják külföldre,ebből él a klub,akik nem eléggé,azok maradnak. Nem is igazán akartak bajnokságot nyerni,ez nem cél, nem része a koncepciónak. Kicsúszott ez a bajnoki cím, de ezzel igencsak túlteljesítettek.

  • 27.  thebigturul (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 14:52

    Alexis én nem gondolom, hogy siker lenne az hogy egy unott fenerbachce erőlködés nélkül nyert...Viszont akiket említettem azok beszélhetnek sikerről. mi nem. Szerintem az aktuális magyar bajnok az Anderlechtet vagy a Rangerst sem tudta volna megszorítani... lásd az elmúlt 2 év bl meccseit. Most legalább lehet azzal takarózni, hogy a Fener jó csapat blablabla, akik tegnap kb úgy fociztak mint amikor Kenesei vágott nekik kettőt. folyamatosan visszafejlődük az a nagy büdös helyzet.

  • 28.  thebigturul (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 14:54

    Ma sem fog továbbmenni mindkét uefa csapatunk, sőt lehet egy sem...És ezzel a tvalyi "produkciót" is alulmúlják

  • 29.  thebigturul (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 14:57

    Szekelysrac pedig Szöllösinek igaza van. Miben vagyunk jók? Öttusa, vívás, kajak... ezekkel a sportokkal 4 évben kb egyszer lehet eladni a sportot... foci, f1, kerékpár, tenisz, kosár stbstb. ezekben sehol sem vagyunk. Van egy gyengélkedő Talmácsink és Szávaynk és kifújt szinte... ha meg ők vannak címlapon akkor az sem jó sokaknak...

  • 30.  chrisebastien (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 15:14

    Én is egyetértek ezzel a cikkel.Az itt leírtak tények, igazából ugyanazon kesergünk nap mint nap.A magyar futballnak egyetlen hatása van manapság véleményem szerint.Már nem hozza lázba az embert,nem teremt addikciókat,nem alakít ki életformát,csak folyamatosan negatív kritikákat,sajnálatot,szánalmat,csalódottságot és tiszta düht generál.Nem kell bántani a magyar "futballistákat"(bár ez talán túlzottan patetikus jelző figyelembe véve a hozzáállásukat és a tulajdonságaikat.)Nem kell velük foglalkozni.Ezek az emberek(tisztelet a kivételnek!), még csalódott morajunk végső sóhaját sem érdemlik meg,nem a sport szeretetéért,nem a játék által adott csodálatos impulzusokért, hanem ANYAGIAKÉRT! játszanak.Nem érdekli őket a forma,a dicsőség,a siker, csak az hogy saját életüket minnél kényelmesebben és könyebben finanszírozhassák. Ők már nem idolok, nem is akarnak azok lenni és nem is lehetnének! És ne becsüljük meg azt a kevés sikert ami van, legyünk mohók, vágyódjunk a még nagyobb siker után, mert úgy hiszem az igazán nagy győzteseknek még mindig ez az ismérve.Az egyik hozzászóláshoz kapcsolván, nem hiszem hogy ennyire pejoratív jelzőkkel kellenne illetni az NS-t. Azért mert Spanyolországban van tartalom,siker és lehetőség ezekről írni,az nem azt jelenti hogy minőségileg is jobbak azok a sajtóorgánumok. Tájékozódjunk földrajzilag,nézzük meg a két ország jelenkori sportbeli eredményeit,vonjuk le a konzekvenciákat, és vagy tartsuk magunkban az így kapott eredményt,vagy egy családi garden party alkalmával osszuk meg a velünk egy szellemi szinten álló családtagjainkal.
    Köszönettel

    ChSeD

  • 31.  gyszollosi (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 15:22

    Bizony, bizony én sportról beszéltem, nem az olimpiáról. És a tények kedvéért: a sportújságírásban igenis kapitalizmus van. A Nemzeti Sport másként nem is létezne, hiszen svájci a tulajdonos, a lap pedig minden évben nyereséges, szemben a legtöbb hazai futballvállalkozással. És ez nem ide tartozik, de az egészségügyben azért ne is legyen szerintem kapitalizmus, ha lehet...

  • 32.  ujantieneso (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 15:26

    Szekelysrac: Látod, erről beszéltem! Te azt veted a szerző szemére, hogy miért írja: alig-alig van magyar sport! Erre Te:
    "Ezzel az állítással vitatkoznék, hiszen nézzük csak meg - most egyébként is aktuális -, hogy Magyarország milyen helyet foglal el az olimpiai éremtáblázaton."
    Most tudsz valamit? Előre? Mert én úgy tudom, hogy az olimpia majd most fog elkezdődni! Tehát NEM LEHET éremtáblázat!
    Ja, hogy Te is a múltat emlegeted!? És ez alapján előre felmentést adsz?
    Akkor valóban, kva jók voltak az MTK-s fiatalok! Szétzavarták a Fener jegyzetlen amatőrjeit! Hiszen nálunk Puskás, Albert, Varga Zoli, Bene, Fazekas, Nyíl, Ebedli, Détári játszott ----- valamikor...
    Sajnos thebigturul igazat ír... Bárcsak minden jóirányba dölne el az olimpián! És hoznánk haza egy tucat aranyat!
    De ettől a hazai sport haldoklik! Mit haldoklik! Döglődik, agonizál!
    Nekem ez a bajom a (sport)újságírókkal! Ezt írtam tegnap is a Vasas kapcsán!
    Hogy a valóságról kell(ene) írni!
    Szemben a "hatalommal"
    Nem pedig behódolni, becsücsülni a zuhatag irányába robogó csónakba, a fínom konc reményében...

  • 33.  Alexis (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 15:26

    thebigturul: De akkor mi az a szerinted reális eredmény, amire képes lett volna ez a csapat? Mi az, amivel te elégedett lettél volna, persze a realitás talaján mozogva. Gondolom nem vártad, hogy majd sziporkáznak a srácok?!
    Én a meccs előtt féltem attól, hogy nagyon kitömnek bennünket. Szerencsére nem ez történt! Egyszerűen kikaptunk 2-0-ra, és kész!

  • 34.  Szekelysrac (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 15:39

    Nem hiszem, hogy a Szöllősi Úr által leírtak minden esetben tények lennének, de ezt már fentebb is fejtegettem. Persze a saját írásaimról sem gondolom ezt.

    Thebigturul: valóban jók vagyunk még a fent említett sportágakban. Plusz jégkorong, plusz férfi és női kézilabda, amatőr ökölvívás, profi ökölvívás (tudom, nem olimpiai szám), meg sportlövészet, valamint a cselgáncs, a bírkózás és a torna egy-egy közelmúltbeli sikere, vagy tereprali, férfi vizilabda, női vizilabda, úszás. Szóval azért ha valaki unatkozik az NS-nél, akkor lenne miről írni szerintem. F1-ben meg ha pilótákkal nem is, de több mint két évtizedes sikeres futamrendezéssel azért ott vagyunk.

    A hazai rendezésű C és B csoportos hoki vb-k, és a szegedi kajak-kenu rendezvényeknek, de múlt század végén rendezett atlétikai EB-nek is nagy sikere volt a Forma 1 mellett.

    Kár hogy a legutóbbi U19 EB-t nem mi rendeztük.

    Persze ahogy az eredményeket is egyre nehéz lesz megismételni, úgy egy-egy világeseményt (VB, EB, világkupáka stb.) rendezését is nehezen fogunk tudni megkapni.

    Persze abban egyetértek veled, hogy Európában és Dél-Amerikában a sport felállása a következő: foci + a többiek. Ez nálunk is itt van, de azért lenne miről írni, és létezik a magyar sport. Sőt, esetenként erőn felül teljesít. Ja, hogy pont azon sportágakban nem nagyon vannak világsztáraink, amelyek úgy általában a világban népszerűek? Nos ez balszerencse.. kajakosainkról soha nem fognak annyit beszélni külföldön, mint náluk sztárnak számító kosárlabdáról, labdarugásról, vagy teniszről. De az olimpia arany az olimpiai arany. A fent általam említett magyar sikersportágak a magyar sport tartópillérei. Ha ezek nem leszenk, akkor már tényleg nehzen beszélhetünk majd sikeres magyar élsportról. De ez ma még nem így van-szerencsére.

  • 35.  ujantieneso (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 15:39

    Az a nagy baj, hogy az ember öregszik! És minél öregebb, annál több dologra emlékszik, annál több mindent tud összehasonlítani!
    Ez igaz az újságírásra is...
    Az emlékek meg egyrészt szépülnek, másrészt összevetési alapot nyújtanak!
    Az én generációmnak Nyilasi, Ebedli, Fazekas, Törőcsik, Váradi, Nagy Laci stb. az etalon! Apáinknak, nagyapáinknak Puskásék vagy Alberték! Az utánunk jövőknek Détáriék, majd később Lipcsiék... A mai fiataloknak meg ez a garnitúra... És hát most nyitva a világ! Láthatjuk, hogy mit jelent 18 évesen sztár lenni! Kaká, Messi... És mit, ha a srác magyar... Németh! A mi fiúnk, bármennyire is tehetséges, közel sem kész zsugás. Még képezni kell, erősíteni, tanítani neki a korszerű csapatjátékot stb.
    Mert még az MTK-s sportiskolában kapott képzés is fényévekkel a nyugati, és mostmár a keleti mögött jár! Ettől persze még itthon a legjobb, de határon túl...
    Most csapódik vissza az utánpótlás nevelés 20-30 éves elhanyagolása, a Mezei-féle edzőképzés, a szakemberek belterjes keringése, a fiatalok pénzért csapatba vásárlása...
    Ezt ne kenjük már a tegnapi MTK-s fiatalok nyakába! Ők erről nem tehetnek!

  • 36.  Szekelysrac (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 15:48

    ujantienesonak:
    Az írod:
    "Szekelysrac: Látod, erről beszéltem! Te azt veted a szerző szemére, hogy miért írja: alig-alig van magyar sport! Erre Te:
    >Ezzel az állítással vitatkoznék, hiszen nézzük csak meg - most egyébként is aktuális -, hogy Magyarország milyen helyet foglal el az olimpiai éremtáblázaton.<
    Most tudsz valamit? Előre? Mert én úgy tudom, hogy az olimpia majd most fog elkezdődni! Tehát NEM LEHET éremtáblázat!"

    Ez értelmetlen logi, hiszen ezek szerint visszakérdezhetnék, hogy te vagy a blog gazdája miből gondolja, hogy nincs magyar sport, hiszen még nem láttuk az éremtabellát... mert épp most nincs (az olimpia idején szokott lenni, két olimpia közt, meg csak a korábbi éremtáblákat lehet kivesézni).

    Egyébként magam is részletesen kitértem arra, hogy az éremtáblán elfoglalt helyezésünk valószínűleg idővel sajnos romlani fog.

    E kérdés feltérképezése nehéz és összetett szakmai (gazdasági, társadalmi, történelmi, politikai stb.) témájú kutatómunkát igényelne. Egyszer remélem valaki sort kerít rá. Na, például erről is írhatna az NS. Nem csak híreknbek, hanem komoly elemzéseknek is helye kellene hogy legyen a lapban.

  • 37.  Szekelysrac (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 15:49

    logi=logika

  • 38.  Szekelysrac (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 16:01

    "Bizony, bizony én sportról beszéltem, nem az olimpiáról."- írja.

    Én ezt észrevettem, de mégis az olimpia a legnagyobb a sport seregszemle a világon. Ha a magyar sport helyzetét vizsgáljuk a világban, akkor erre az olimpia az egyik legjobb lehetőség. Ez a világesemény egy olyan keresztmetszetet adhat számunkra, melyen keresztül sokmindenre választ kaphatunk annak kapcsán, hogy vajon hol is helyezkedik el a magyar sport a világban.

    Persze más aspektusok is vannak.. ott vannak pl. a téli olimpia versenyszámai. Azok is a világsport részét képezik, mégis más megitélés alá esnek, vagy a hagyományos amerikai sportok.

    Vannak pedig sportágak (labdarúgás pl.), melyeknek nem az olimpia a fő nemzetközi seregszemléjük.

    De azt gondolom, hogy az olimpiai erdményesség egy nagyon fontos mutató a tekintetben, hogy egy-egy ország élsportja épp hol tart. Ezt az USA, Kína, Oroszország (SZU) hatalmak is felismerték. Presztizskérdést csinálnak az olimpiából, az ottani szereplésből. Fontos mutató az olimpia, bár nem az egyetlen.

    Annak örülök, hogy az NS nyereséges. De mint piacvezető nyomtatott sportnapilap komoly felelősség hárul önökre abban a tekintetben, hogy miről, és milyen szempontból tudósítanak, vagy milyen kérdéseket vizsgálnak meg komolyabban, vagy kevésbé. Ezt tudniuk kell, és biztos vagyok benne, hogy tudják is. Ha nem tudnák, akkor csak foci lenne a lapban.

  • 39.  ujantieneso (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 16:19

    Szekelysrac: A múlt megítélése szempontjából nincs vita köztünk!
    A múlt eredményei számomra tiszteletet parancsolnak, és hiszem, hogy normális országban nagyon is tudnak építkezni rá/belőle!
    De a múlt eredményei nehogy már eltakarják a látást!
    A mostra nem igaz az, ami a múltra igaz!
    Érdekes azért ez az olimpiai felkészülés is... T-xxx-es szombathelyi pengeváltás... Úszó nem utazik mert tartalék csak... A legjobb kézilabdásunk szétforrázza a lábát... A sorozatos egyéb botrányok, intrikák stb.
    Nálunk az eredményekhez viszonyítva túlságosan nagy a tét...

    Az olimpiai mutató nem más, mint országok vetélkedése... Korábban volt a kelet meg a nyugat, most van az USA/Kína és még pár "szuperhatalom"... Kokszolimpia következik, aminek nem lett volna szabad bekövetkeznie! Például normális esetben Kína soha nem kaphatna olimpiát! 1936!!!
    Szóval lehet, hogy egy-egy olimpia mérce! De ez nem az lesz! Ez a botrányok, a dopping, a politikai tüntetések "versenye" lesz!
    Persze, én majd kicsemegézem magamnak a magyarokat, és szurkolok nekik!
    De egészen más szájízzel mint négy éve...

  • 40.  zsotti_ecsem (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 16:21

    En ezt egyfajta kapitalista szemszogbol nezve ugy fogalmaznam meg: ez kerem piaci res. Ma Mo-n nincs olyan klubb amelyik igazan bajok akarna lenni, es ebbol akarna profitalni. Van ugye MTK aki elvan a sajat "profiljaval" es ha mar bajnoksagot nyer egy csapat ifjoncal, hat mit lehet tenni, elmegy es lejatsza a "kotelezot" a Fener ellen. Nincs duma, nincs fogatkozas, mivel nem is ez a prioritas. En egyik klubbnak sem vagyok fanatikus hive, de mar varom, hogy a Fradi megerosodve visszaterjen, mert akkor lesz vegre legalabb egy magyar csapat, akinek uzleti alapon lesz fontos a nemzetkozi porond. Amig ez nincs, maradnak az unalamas magyar csapatok megunalamasabb ki-ki meccsei a Kazah, gruz, es ciprusi ellenfelek ellen, majd az errol beszamolni kenytelen NS cikkek. Olle!

  • 41.  Alexis (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 16:27

    Úgy látom még mindig a múltban ragadtunk. Miért kell összahasonlítani a jelent a múltal? Azóta más viszonyok vannak minden téren. Kívácsi vagyok milyen cikkek jelentek volna meg a tegnapi meccsel kapcsolatban, ha nem lenne olyan dicső a múltja labdarúgásban Mo.-nak!!!
    Ha a rendszervátástól nézzük a magyar labdarúgás eredménysorát akkor mivel rosszabb (ha rosszabb) a tegnapi MTK által elért eredmény mint ami mondjuk 10-18 éve volt? Semmivel! Legalább az utóbbi években már el tudjuk adni a játékosainkat külföldre is ez is valami fejlődés nem? Van azért egy Geránk,Husztink, Hajnalunk, Dzsudzsákunk, Halmosink, Juhászunk, Buzsákynk, Németh Krisztiánunk ... Azért ezeket a játékosokat mégis ezek a magyar csapatok adták, nevelték ki, nem?! Azt gondolom (remélem erre a névsorra tekintve + az U19-es csapat által elért eredményre tekintve) fejlődik a magyar foci, még ha csiga tempóban is, de fejlődik.

    Meg hát azt sem szabadna elfelejteni, hogy mi 10 milliós kisország vagyunk. Sportolóink ebből a 10 millióból kerülnek ki, akik sok sportban sikereket érnek el pl: kajak-kenuban, kézilabdában, vívásban, cselgáncsban, úszás, és a többiben, amit valaki a fent hozzászólásokban már kifejtett. Ha a törököket nézzük, miben jók? : birkózás, foci , súlyemelés én nem tudok nagyon többet felsorolni. Hány millióan élnek ők? Tudomásul kell venni, hogy Mo. már nem foci nagyhatalom! Az volt, de már nem az!

    Ezek tudatában, én nem érzem jogosnak ezeket a kritikákat. De hát ez az én véleményem!!!

  • 42.  joc11 (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 16:40

    Alexis: A csehek is tízmilliós kis ország, a portugálok is de még a görögök is... A svédeket meg a dánokat pedig ezek szerint simán verjük a selejtezőkön mert náluk azért többen vagyunk... A kínaiak meg baromi sokan vannak mégsem tudnak focizni, a horvátok meg ötmillióan is elég jól nyomják... És a horvátok tudnak még kézizni, vízilabdázni, teniszezni is többek között.

  • 43.  Alexis (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 17:02

    joc11: Igazad van !!! Bár egy Sparta Prága, Göteborg, Hajduk Split, Koppenhága, nem egyszinten említhető a Fenerbahceval. Főleg ha azt nézzük hogy kiverte a Debrecen a Hajdukot. Jó mondjuk a Panathinaikosz, Porto hasonló kvalitású a Fenerrel.

  • 44.  cracer (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 17:13

    Jaj szegény Magyar Futball.

  • 45.  joc11 (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 17:17

    Egyébként nem tudom elképzelni hogy ezeket az európai nagy klubokat nem maffiapénzből pumpálják fel. Nálunk is van elég maffiózó, de úgy tűnik itt nem fontos hogy legalább a meccseken jól érezzük magunkat. Keleten és nyugaton a sok haramia kis túlzással nemzeti hős mert nyomja a pénzének egy nem elhanyagolható hányadát a saját csapatába. Nálunk meg olyan korlátolt pénzemberek vannak akik inkább otthon számolják a temérdek vagyonukat ahelyett hogy visszaadnának abból valamit annak az országnak amely szégyelősen nem kérdezi meg a vagyonuk eredetét. Hiába na, nálunk még a gazemberek is másképp működnek mint a világ szerencsésebb részein.

  • 46.  Düsseldorf (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 17:22

    azon a szigeten ahol a nyuszi és a róka egymásnak jó éjt kiván,- na ott lehet ilyen szellemben fejlödni.
    Ellenben itt, még gyáva foci ellen 10 % is elegendö.
    Hát mikor akar egy fajankó bizonyítani???
    Ha nem tévedek ez a szakmája. Nem eröltette senki se..hogy focistának adja a fejét.

    Hja és Szöllősinek már megint igazat kell adnom :-(( nem lesz ez így jó...

  • 47.  cracer (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 17:51

    Talán sehol a világon nemolyan nagy eza foci"probléma" mind Magyarországocskában, valahogy ez nemmegy it, va mlsz tele mindenféle futball"szakértöööökel" van a "szakma" sok szakemberrel(?), van minden ÉS mégsemmegy, tényleg olyan nehéz eza labdarugozsdi? röhely, lehet, hogy a magyar egyszerüen nemalkalmas? pattog aza rohadt labda ideoda, és állandoan elakakja "valaki" veni, megez megaz, és aza rohadt PÉNZ is kevés állandoan, és ha netán valaki idetéved, valami külföldi? (szövkap) akkor kitör a "közeg" magábol, mondvan, NE tanitson bennünket eza lotymotyi ürge. holott a futball "hazájában" (Anglia)is külföldiek agyak a kilincst egymásnak (érdekes.. mi?) haha

  • 48.  cracer (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 17:59

    Eza Nyuszi & Roka "barátság" jo hasonlat (biztos elrörhögnek magukba a Ny&R).

  • 49.  stirling (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 18:53

    Az MTK nem játszott hú de jól, viszont egyáltalán nem játszott gyáván. Sőt, a racionális keretek között határozottan bátran játszottak a srácok - azaz úgy játszottak bátran, h az nem párosult ostobasággal.

    Akár fele ilyen kaliberű ellenféllel, és negyed ilyen hangulatú stadionban is hányszor láttuk "nagy" rutinos "sztárjainkat" úgy játszani, h védelemben arra rúgták a labdát amerre álltak, támadásban meg ívelgették fel előre, hátha lesz valami - ha meg nem, akkor is mondhatják, megpróbálták..

    Erre most jöttek ezek a fiatal srácok, jó részüknek ez az első nemzetközi megmérettetés, rögtön egy 50ezres stadionban a világ jelenlegi legértékesebb csapata ellen, ráadásul most vesztették el a csapat motorját és irányítóját, és ezek a taknyosok NEM SZARNAK BE. Taktikusan és fegyelmezetten játszanak, és próbálják azt játszani, amit tudnak. Gondosan visszazárnak védelemben, mindenki azt csinálja, ami a dolga, nem pánikolnak, nem futkosnak össze-vissza, mint a betojt csirke, és főleg nem bikázzák ki a labdákat kétségbeesetten. Ha megvan a labda, azt pontos passzokkal hozzák ki, még ha a török támadók rájuk is támadnak. A megszerzett labdát nem ívelgetik előre reménytelenül, igyekszenek felépíteni a támadásaikat, középpályán átmenni passzokkal. Az, h ez kevésszer sikerül, már a tudásbeli különbség, az pedig óriási. Elég összehasonlítani a forrásokat, a keretet, és h milyen csapatok ellen edződik az egyik ill. a másik csapat.

    Egy ilyen ellenfél ellen idegenben építkezni próbáltak, nem rombolni. Ezt a Fener az első félidőben jobban hagyta, a másodikban már kevésbé.

    Az MTK jól szervezetten és magához képest talán közepes jón játszott, viszont a hozzáállásuk dicséretes, amit tudtak, megpróbálták megmutatni. Nem hősködtek, nem csináltak fölösleges kockázatokat, ész nélkül rohanva az ellenre, h a végén 5-0nál majd mondhassák, h de mi milyen bátran megpróbáltuk. Bátran és egyben okosan játszottak. A kis apró villanásokat pedig különösen jó volt nézni, mint amikor Zsidai vagy Nagy 3 török közül hozta ki a labdát, mikor Bori bebőrözte a védőjét, vagy az a tényleg szép támadás végén a második félidőben Bori lőtt mellé. Ennél többet a sztárok nem engedtek.

  • 50.  klezsola (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 18:56

    Szöllösi "Úr"!

    "Ha én újságíró lennék" - írhatnám a Te stílusodban. Csak azért nem teszem, mert én az vagyok...

    Abban egyetértek, hogy miért is kell ünnepelni egy SIMA 2-0-s zakót, hogy ha a kapufákat és egyéb nagy helyzeteket is figyelembe vesszük, akkor az bőven egalizálja a két mákos gólt, illetve az is jogos, hogy az MTK alig járt a másik oldalon. Szóval, érthetetlen bravúrról beszélni - pláne, hogy a törökök csak most kezdték el az edzéseket.
    Azonban a cikkből süt a rosszindulat: miért is kell a múltat előhozni, annak semmi köze egyik csapathoz sem, miért nem sikerült megemlíteni, hogy a Fener tavaly 8-ba jutott a BL-ben, ráadásul azóta csak erősödött. A '75-ös Fradit felhozni példaként szintén szánalmas, mert az egy jóval erősebb csapat volt ennél az MTK-nál. Mellesleg az is igaz, hogy szinte mindenki 3-4 gólos zakóval számolt - már csak a realítás alapján is. Persze az is gondod lehet, hogy itt az MTK Akadémiájáról van szó és muszáj valami negatívat írni, hiszen még messze van ettől a szinttől a vezéred által gründolt, amelyben talán Te is érdekelt vagy...

  • 51.  MTZ (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 19:43

    Igaza van FB-nek. Viszont az nso-val kapcsolatosan nem. Düssi, jó a nyuszis:))
    A meccsre: a fiatalok gyorsak, energikusak, de semmi nem jött le belőle. Össze- vissza rugdalták a labdát, a passzok pontatlanok voltak, imit- amott egy- egy jó megoldás. A kaput megsem tudták közelíteni. A Bori egy kutyaütő, kár volt neki visszajönni. A végén meg a török nézők tolták vissza őket a pályára, nehogy a kerítés feltörje a hátukat:))

  • 52.  beregvaros (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 20:48

    Na, ez a vége már abszolút nem kellett ide!
    Mellesleg továbbment a Győr és vezet a Loki is, úgyhogy valami csak alakul azért!
    Mellesleg egy jó Fradi nemzetközi porondra lépését én is nagyon várom már. Ami Fradi szurkoló lévén nem is csoda! :-)

  • 53.  SziIu (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 21:12

    Mindenki a mecsrol beszel, holott szerintem nem errol szol az iras...
    Jo ideje ugyanazok a nevek iranyitanak a magyar fociban, es sehol semmi elorelepes. Pedig itt egy klub, ahol a szurkolok kivetelevel minden adott. Neveles-eladas? Minek eladni ha tole nem lesz jobb a klub? Keves a penz? Hogy lehet ez, hiszen itt minden optimalis nem?
    Hogy legyen sok nezo, ha nincs egy csapat amit szeretni lehet, amelyik szinvonalasan jatszana, amelyiknek eselye lenne a nemzetkozi porondon es igy szivesen mennenek megnezni? Kell a penz a tulelesre? Mennyivel tobb jonne be ha egy picit a focira koncentralnanak? Eladhatova tennek a termekuket... Talan akkor nem csak egy 10 eve megvert torok csapatnak tellene ilyen jatekosokra.
    Mindenki azzal jon, hogy hu de eros az ellenfel. Pont erre vilagit ra a cikk, hogy mi miert nem tudunk 1-rol a 2-re lepni?
    Itt meg mindig a regi rendszer van, focizgatunk, aztan oruljon a nep. De ma mar nincsen akkora utapotlas letszam, igy gyengulnek a csapatok, a nezok pedig inkabb a kulfoldi mecseket nezik otthon, nem pedig egy lepukkant stadionban bamuljak a 22 falabut.
    Annyi mindent lehetne irni, de folosleges. Ebben a magyar focinak nevezett valamiben egy valaki nem jar csak jol: a szurkolo...

  • 54.  blaz_ (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 21:37

    Jó írás. Mellesleg örüljön, hogy nem MTK drukker.

  • 55.  zsazsyka (Válasz erre)
    2008. 07. 31. 22:59

    szép estét!

    mégiscsak büszkének kellene lennünk arra, hogy ilyen sztároktól tanulhatunk.reméljük, hogy robi carlos magyar kisfia is hozzájárulhat egyszer ehhez a szinvonalhoz, s mi is büszkék lehetünk ...

  • 56.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 5:13

    Kedves blaz. MTK drukkerként örülök, hogy Te nem vagy az. Meg a szöllősi sem. Aki meg a Hungária körúti romhalmazt kritizálja, az esetleg elgondolkodhatna azon, hogy, ugyebár, az állami tulajdonban van, tehát, nehogy már Várszegitöl várják a költekezést. A Fidesz adófizetői zsebböl építette a Megyeri úti stadiont (meg, többek között, a dunaújvárosi fehér elefántot 100 alsóbbosztályu néző számára), az MSZP 1 Forintért adta át a tulajdonjogot a Vasasnak, stb. Szóval, maradjunk a tényeknél.

  • 57.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 5:18

    Vasárnap meg megint kimegyek a Hidegkútiba, mert itt nem csak arról van szó, hogy nyernek-e a kék-fejhér fiúk, vagy sem, hanem arról is amit találóan fogalmazott meg az egyik fiatal MTK szurkoló Sopronban az utolsó bajnoki meccs előtt két hónapja - voltunk, vagyunk, leszünk. Akármennyire is nem tetszik ez egyeseknek.

  • 58.  Naiiiv (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 8:24

    Kedves újságíró úr!
    Azért beszélünk szerintem tisztes helytállásról, mert bizony az volt. Mert bizony ennyire fussa. Be kéne már látni, hogy "Málta után" itt tartunk. Ha nem vernek péppé minket idegenben (ráadásul gyakorlatilag a lehetö legerösebb csapat, amit csak kaphattunk), akkor ez jó. Merthogy itt tartunk. Nem azt mondom, hogy örülni kell ennek, csak tudomásul kell venni...

  • 59.  barna (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 9:22

    Igen Szöllősi úr a sportújságírásba már betört a kapitalizmus.
    Ha valaki fizet az újságírónak,az megírja róla,hogy szép, még ha meg is van róla győződve,hogy csúnya.
    Henk Ten Catét Önök most már előszeretettel emlegetik volt MTK edzőként,amikor pedig itt volt csak "boszegos" edzőnek hívták,és lenézték.
    A bejegyzéséhöz pedig csak annyit:ezeken a hasábokon dicsőítette az U19-es fiúkat.Csak emlékeztetőül:a kezdőcsapatba 7-8 játékos került a Sándor Károly Akadémiáról......

  • 60.  O (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 9:49

    Igaza van az újságirónak! Mi magyarok mindig mindent túlértékelünk. Az U19-es csapatunk mikor elindult itthonról, mindenki örült volna a bronzéremnek.A magyar nép viszont olyan, hogy ilyenkor már nem lehet megállni és az arany KELL!
    Ez még tán rendben is lenne de ne legyünk már csalódottak a bronz miatt!
    Az MTK ugyan ez! Erős csapat volt az elenfél de valószinüleg a csoportjából nem fog továbbjutni a BL-ben.A fiatal MTK játékosokkal meg nem kéne elhitetni, hogy ez volt a maximum a top amit tudnak és innen már nincs felfele.Csak két góllal kapot ki a csapat és ez a dicsőségünk? Elég szégyen!Azt nem tudom, hogy az MTK aki soha nem fog bejutni a BL-be, miért hajt a bajnokság menyerésére!A Győr a DVSC vagy az Újpest több esélyel szedett volna össze egy ütőképesebb csapatot!
    Náluk nem csak bizonyos V.G. tulajdonos még mindig nem szűnő pénzéhségét hivatott szolgálni a csapat.

  • 61.  Truthsayer (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 9:51

    Skot! Ha már előhoztad, bizony a polgári kormány alatt volt satdionrekonstrukciós projekt és a jelentősebb egyesületek országszerte pénzhez jutottak. Az MTK "libalegelője" azért maradt ki, mert annak a felújításában pont a Várszegi féle menedzsment nem volt partner. A Vasas jellegzetesen szoclib-mutyi vagyonkezelése pedig annyira sikeres, hogy most épp' az XIII. kerületnek kell átvennie az ingatlant, mert egyébként bedőlne. Az elvtársaid alatt szerencsétlenül félbehagyott stadionrekonstrukciós projekt óta egyébként pozitív példaként szinte csak a Kispest esete említhető, ahol Hemingway - ellentétben Várszegivel - nemcsak az Akadémiára, hanem a klubra is költött. Reméljük a Várszegi és a tsz elnökök által kirabolt Fradinál az új menedzsment a kispesti példát követi és hamarosan ismét lesz egy BL-be jutásra képes csapatunk...

  • 62.  Alexis (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 10:13

    O: Tőled is megkérdem! Szerited mi lett volna az az eredmény ami elfogadható, amit reálisan nézve sikernek minősítenél, és nem szégyennek!!! Azt meg te sem gondolod komolyan, hogy annak a Győrnek meg DVSC-nek nagyobb esélye lett volna a Fener ellen, akik még az UEFA kupa ellenfelük ellen sem tudnak meggyőző játékkal továbbjutni!
    Örülök neki hogy továbbjutottak, de ebbe miért nem köt bele senki? Csak mert ők nyertek és továbbjutottak?

  • 63.  Ludovic (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 10:38

    Hagyjuk már ezt a rosszindulatú pesszimizmust!
    Ez a török csapat az európai elitben van, és bárkivel felveszi a versenyt.
    Az MTK teljesen tisztességesen helyt állt, és itthon is ezt fogja tenni!
    Azt hiszem az MTK állt a legközelebb a BL-hez a Fradi óta, emlékezzünk csak a Rosenborg mecsre.....
    Egyébként meg a magyar focitól ne várjunk nagy eredményeket,majd csak 5-6 év múlva és akkor is vállogatott szinten.Mert az MTK üzletpolitikájának köszönhetően egyre több fiatal megy ki külföldre (akit most már próbálnak utánozni a többi klubbok is,.hála istennek),és lehet erős a válogatottunk!
    A magyar bajnokság szintjének emelkedéséhez pedíg sok sok jómódú befektető szüksés, és hogy eljussunk odáig, hogy itthon is vonzó legyen focizni (na ez még legalább 10 év), és akkor a fiatalokat is itt tudjuk tartani!
    De akinek nem tetszik az MTK nevelés- eladás politikája, nézze jól meg az U-19-es csapatot, ahol a játékosok 85 százaléka MTK nevelés!
    Jó úton járunk csak nem 1-2 éven belűl érződik majd, hanem 5-8-10 év múlva!
    Az MTk stadionjáról meg annyit, hogy egy befektető sem fog beleinvesztálni egy stadionba sem amíg nem a sajátja!!!
    Az MTK véleltlenszerű bajnoki győzelméről pedíg annyit, hogy szinte az összes rangadót megnyertük, arról meg nem beszélek, sajnos még olyan a bajnokságunk, hogy a 20 évesek oktatják a túl fizetett "sztárokat"!!!!
    De örülök, hogy sokan azért reálisan állnak a dolgokhoz, azon pedíg hogy sok pesszimista, rosszindulatú, irigy írás is bőven olvasható, azon sem lepődök meg, hiszen magyarországon vagyunk!
    üdv:
    Hajrá Magyar foci, hajrá MTK!!!!..az uefában pedíg hajrá Loki, és ETO!!!

  • 64.  csumpidaz (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 11:14

    Ha én újságíró lennék, most nagyon szomorú és bosszús lennék.
    Elgondolkodnék azon, hogy vajon hogy kerülhet közénk egy ilyen Szöllősi féle rosszindulatú daganat?
    Mit keres köztünk?!
    Elgondolkodnék, mert hát ugye Ő is az újságírásból, jobban mondva a magyar futball örökös fikázásából él.
    Ő még, -fiatal kora ellenére- mindíg a Puskás féle csapatról vízionál, s közben olyan dolgokkal bosszantja a jóérzésű szurkolókat, amit mindenki tud.
    Igen, kedves Gyuri, mi is tudjuk, hogy sz@r a magyar futball.
    Tudjuk, hogy az MTK-nak az esélye, már a sorsolás pillanatában megszünt.
    Igen, bosszantó, hogy ez a török Fenerbahce nem is olyan régen, még büszke volt, hogy egy magyar edző tanította őket futballozni.
    Ezt mind tudjuk.
    De közben történt egy s más az élet egyéb területein...
    Magyarországon megszünt(?) a kommunizmus, Törökország lassan az EU tagja lesz...
    Érdekes, mi?
    Időközben a törökök nem hagyták abba a tanulást, tovább fejlesztették a tudásukat, fejlesztették a klubot, és jelenleg ők a világ legprofibban működő klubja! é
    És ma, a leggyengébb játékosuk éves fizetéséből, egy szezont kihúzna a teljes NBI...
    Ellenben itt van a regnáló magyar bajnok, aki saját nevelésű fiatal játékosokkal próbálja felvenni a versenyt egy europai -most már nyugodtan leírhatom- sztár csapattal.
    Eddig az volt a baja többek közt Önnek is, hogy sok a huszadrangú külföldi játékos az NBI-ben.
    Most az a baj, hogy sok a magyar egy csapatban...?
    El kéne már végre fogadni -még ha nehéz is- hogy jelenleg itt tartunk.
    Hogy egy klasszikust idézzek; "kicsit savanyú, kicsit sárga, de a miénk..."
    És Ön, addig örüljön, ameddig ilyen a futballunk!
    Mert ha egyszer -újra- jó lesz, Ön nem fog tudni mit írni.
    Bár volt, aki anno, a Magyar-Brazil 3:0 után is fanyalgott, hogy "ezek csak a tartalékok voltak" aztán a VB-n 8 játékos játszott folyamatosan a kezdőbe...
    Úgy hogy, én ha most újságíró lennék, nagyon szégyellném magam. De nem vagyok...

  • 65.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 14:14

    Truthsayer, koma - tudod egyáltalán mit jelent a választott nick-ed? Ha igen, akkor fogalmazz már egy kicsit óvatosabban.

    Várszegi nagyon is partner lett volna, épp az ellenkezője igaz annak amit állitasz. A mélyen tisztelt "polgári" kormány volt az amely a harmadik (!!!!) kategóriába sorolta a Hidegkútit - ami azt jelentette, hogy kb. talán a zuhanyozó kicsempézésére lett volna elég pénz. Ehelyett milliárdokat költöttek a dunaújvárosi mauzóleumra, akkor amikor már csak az nem tudta, hogy ott megszünik az NB1-es foci, aki nem kérdezett rá a dologra a Dunaferr SE-nél.

    Ugyanakkor azt sem volt hajlandó megtenni, hogy átadja a létesítményt az MTK-nak, mint megtörtént sok más helyen. Várszegi költött volna pénzt a stadionra, mint tette Agárdon is, de csak Te vagy olyan gavallér, hogy nagyvonalúan befektess milliárdokat egy olyan ingatlanba, ahonnan a tulaj (az állam) bármikor kirúghat.

    Ezek a tények, barátom. Meg az is, hogy az általad nagyra becsült "polgári" gyülekezet milliárdokat dobott ki az ablakon haveroktól beszerzett beléptetőrendszerekre, mely masinák azóta is raktárakban porosodnak. Ez az úri huncutság a Te adó forintjaidból is volt.

  • 66.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 14:16

    Majd elfelejtettem "truthsayer". Elvtárs a jó Édesanyád. OK?

  • 67.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 14:17

    "A Győr a DVSC vagy az Újpest több esélyel szedett volna össze egy ütőképesebb csapatot!" Kívánom nekik. Hajrá! Miért nem bizonyították ezt az MTK ellen?

  • 68.  El_Capitano (Válasz erre)
    2008. 08. 01. 15:56

    ujantieneso!

    Pont ahogy írtad! Az MTK-nak nem lehetett jó taktikája, éppen ezértkellett volna nekik menni. Én járok focizni, de még a grundon sem mindegy, hogy hogyan kap ki az ember! Hát még ott is lepacsiznak a vesztessel, ha kiosztott két "bőrt"! Tudom, ez nem a grund, ez üzlet. Viszont, mint tudjuk, az MTK-nak nem volt még esélye sem a továbbjutásra, éppen ezért kellett volna egy kicsit szórakoztatnia a közönséget! Ha itthon is ilyen "taktikával" "játszanak", menjenek a sunyiba...

  • 69.  cracer (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 8:55

    Kár a gözér. Ami itmegy Mo-gon az még nemegészen Europai, elöszöris azt kérdezném KIK irányitsák a futballt? a felylödést Mo-gon? "néha" elfelejtsük(?) hogy a focihoz gyerekek kellenek (haha) nem pedig megélhetési közeg meg U-irok. HOL születik a labdarugo?? a valasz: OT ahal képessek felfedezni és kinevelni,(hozzáértés pedagogia). VAN minden tehetséges gyereknek egyforma esélye (gazdag&szegény)???? HÁNY tehetség kallodik el? RENGETEG. de valahogy jol "kilobizták",(mlsz stb) hogy Mo-go van a legjob nevelés. Ez nemigaz.

  • 70.  ujantieneso (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 9:47

    El_Capitano: Én ugyanezt vártam! Esélytelenek vagyunk? OK! Akkor nyílt sisakkal, bele az arcukba! Jáccunk egy fasza meccset, legfeljebb 5:2-lesz! Na bumm! És tanulhatnak a fiatalok! Persze lehet, hogy ezt is akarták, de a Fener ennyit engedett!

  • 71.  ujantieneso (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 9:54

    beregvaros: "Mellesleg továbbment a Győr és vezet a Loki is, úgyhogy valami csak alakul azért!"
    Na ez a legnagyobb baj! (nem az hogy továbbjutottak!)
    Ha kikap csapatunk, peszzimista, átkozódó írások százai jelennek meg! Ha a kamuzó olaszokat megverjük egy bulimeccsen, égbe megyünk! Aztán jön egy tétmeccs, vereség, megint a pokol, az átkozódás! Most mert két olyan csapat ellen nyögvenyelősen továbbmennek a csapataink, akiket - már megint a múlt... - valamikor 5-6 góllal küldtünk haza, már megint megyünk "pozitívba"...
    Nem, majd akkor kezdődik valami, ha legalább EGY csaptunk rendszeresen továbbjut, ha a hazai bajnokság jobb lesz, ha ismét 10000 ember megy meccsekre, ha a Győr megint tovább jut (ismerve a sorsolást!)...
    Gratuláljunk a két csapatnak, de ha a "végre elindult valami" következtetést tesszük magunkévá, akkor hazudunk magunknak!
    Várjuk meg a tavaszt...

  • 72.  ujantieneso (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 10:01

    skot: "Aki meg a Hungária körúti romhalmazt kritizálja, az esetleg elgondolkodhatna azon, hogy, ugyebár, az állami tulajdonban van, tehát, nehogy már Várszegitöl várják a költekezést. A Fidesz adófizetői zsebböl építette a Megyeri úti stadiont (meg, többek között, a dunaújvárosi fehér elefántot 100 alsóbbosztályu néző számára), az MSZP 1 Forintért adta át a tulajdonjogot a Vasasnak, stb. Szóval, maradjunk a tényeknél."

    Igen, maradjunk! És tegyük hozzá, hogy a Fradi esetében meg "odaadták" a közvegyont, így annak eladásából lehetett a milliárdos adósságot kifizetni...

    De a Vasas példád nagyon hibás!
    1 Forintért magkapták... Az MTK-éhoz hasonlóan romos, szétrohadt állapotban!
    Amit ezek után már a Vasas tulajdonosainak kellett/kell rendbe rakni, felújítani, karbantartani, üzemeltetni! Ami nem öt fillér!
    Az 1 Forintos árért az állam átadta a kötelességeit is!

    Gondolom Várszegi is átvehette volna 1 Forintért!
    De akkor nem lehetne az államra fogni az állapotokat, és nem lehetne a másik csapatokra mutogatni!
    Természetes, hogy Várszegitől ez nem várható el, hiszen őt KIZÁRÓLAG az üzlet érdekli, és lássuk be, a bevételei nem a meccsek nézőitől folynak be!!!
    És ezért még el sem ítélhető!
    Kispesten az öreghalász legalább rendbetette a stadiont... És nem mutogat másra...
    A Vasas tulajdonosai meg már többször nyilatkozták, hogy pontosan a nyakukba szakadt fentartási költségek miatt nem tudnak drága játékosokat igazolni...

  • 73.  aadam (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 13:12

    Szőllősi úr, menjen és nyaljon bele Viktorka ánuszába, sportlapba ne írjon egy ilyen vadfideszes barom!

  • 74.  gyszollosi (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 13:36

    Az első „ö" rövid, ha nem haragszik...

  • 75.  beregvaros (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 13:40

    ujantieneso:
    Lehet én vagyok túl naiv, vagy bolond. Sőt mi több, biztosan az vagyok!
    De én, ferencvárosi szurkolóként, nagyon tudok örülni minden egyes magyar csapat továbbjutásának minden körben. Minden évben hiszem azt, hogy eljutunk a tavaszig. 84 őszén nem hittem, hogy a Videoton 85 tavaszán az UEFA döntőben lesz. Azóta viszont úgy vagyok, hogy mindig lehetnek csodák! Ám ha csodák nincsenek is, akkor is szinte kötelességemnek érzem, hogy szurkoljak és örüljek egy győztes meccs után. Az már más kérdés, hogy a jelen kiírásban általam az esélyesebbnek tartott Debrecen ilyen keserves játékkal ment tovább egy nevenincs ellenfél ellen. De sajnos elmúltak azok az idők, amikor "csak" tudomásul vettem, hogy túljutottunk egy török, cseh, norvég, svéd ellenfelen.
    Most valahogy eszembe jutott egy meccs: 82-ben az idegenbeli 1-1 után, Ferencváros - Atletico Bilbao 2-1. Mit mondjak izgultam, de elvártam, hogy továbbjussunk! Na ezek az idők múltak el, illetve ezek az elvárások!

  • 76.  thebigturul (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 14:37

    aadam. az intelligencia független attól, hogy ki mszp-s meg ki fideszes. te viszont tök hülye vagy

  • 77.  aadam (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 18:28

    Kicsit talán durván fejeztem ki magam, de ha valaki ilyen hírnevet alapoz meg magának, az jobban tenné, ha nem keverné magát gyanúba az MTK-t (többnyire indokolatlanul) szídó cikkel. Így is elég baj, ha egy sportújságíró a politikai nézeteiről híres. Mellesleg azért vegyük már észre, hogy az MTK-nak mekkora szerepe van az U19-es csapatban sikerében is.

  • 78.  aadam (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 18:50

    thebigturul: az intelligencia valóban független ettől, nem is az most a kérdés, hogy Szöllősy úr fideszes-e vagy MSZP-s. Mellesleg van különbség fideszes és vadfideszes között. De nem is ezzel van a bajom, nem vagyok sem MSZP-s, sem SZDSZ-es. Hanem azzal, hogy miért nem tud ezen túlemelkedni, amikor a sportról ír. És ha nem, vajon lehet-e komolyan venni az írásait? Az orbános cikk óta elég nehéz. Sajnos a politikai kérdéseken kívűl nagyon nehéz bármiféle magyarázatot találni ezen cikk születésére.

  • 79.  kuffer72 (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 19:35

    Sajnos ez tökéletesen igy van.Az Mtk gyengén játszott, ettől sokkal többre is képes lenne.Miért van az, hogy minden évben annyit gyengül a bajnok, hogy a BL selejtezőre esélytelen legyen.Ezen a meccsen nem rúgtak kapura, igy értékelhetetlen e teljesitmény.Még 20 éve is egy idegenbeli 2-0-ás vereség után azt mondta az ember, hogy a visszavágóra megmaradt az esély.A látottak alapján ,itt még arra sincs remény,hogy az Mtk a hazai meccset megnyerje.Arra pedig már gondolni sem merek, hogy itthon is ugyanigy fog játszani, egy "jó" eredmény elérése érdekében...Lehet, hogy jobban járnánk, ha az mehetne e BL-be aki harcolni, nyerni akar a pályán.Mondjuk az U19-es csapat?Remélem belőlük nem ez lesz, habár , ha azt nézem, hogy melyik csapatban játszanak többségében, akkor nem sok remény marad.

  • 80.  gyszollosi (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 21:02

    Kedves aadam... Az „ö" betű most sikerült, viszont y lett az i-ből. Nem, és nem...

  • 81.  ujantieneso (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 22:40

    beregvaros: Teljesen igazad van! Szurkolni kell! De a bizakodás területén 20-25 év alatt annyiszor, de annyiszor lettünk átverve! Lehet hinni és bízni! De, mert évek óta először két csapatunk nem pottyant ki az első napon, az még nem azt jelenti, hogy végre elkezdődött, megmozdult valami!
    Reménykedve várom, hogy legalább egy csapatunk menjen, mondjuk három kört! Mondjuk legalább az UEFA csoport valamelyikébe jusson be! Ott tőlem már lehet utolsó is... De ha egy év múlva ismét..! Na akkor már mozog valami!
    Addig viszont semmi!
    Örüljünk a pillanatnyi sikereknek és bízzunk, szurkoljunk a következőkbe, következőknek...

  • 82.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 02. 23:29

    ujantieneso: Tudtommal Várszeginek nem adta át az állam a használati jogot mint a Vasasnak. Ezért nem fektet bele. Igaza is van. Rendbe tette a legminimálisabbat, hogy használni lehessen a Hidegkútit. Ennyi. Erröl elmélkedtem korábbi hozzászólásomban. Olvasd el, légyszives. Szöllősy úr helyesírási leckézgetése pedig lehet szellemes egyeseknek, de nem válasz. Csak mellébeszélés.

  • 83.  gyszollosi (Válasz erre)
    2008. 08. 03. 8:48

    Kedves skot, akkor legalább Nándi bácsit, az MTK-pálya névadóját tisztelje meg azzal, hogy helyesen írja a nevét: Hidegkuti...

  • 84.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 03. 13:19

    Kedves savanyúszollosi. Továbbra is csak mellébeszélés. A tökkelütött froclizás nem álcázza az érdemi válaszok hiányát és messze nem meríti ki az újságírás fogalmát. De, ha csak ennyire futja . . .

    Például - "mindenütt azt hallom és olvasom tíz éve, ... hogy az utánpótlásunk világszínvonalú". Sziveskedne megadni ezen "világszínvonalú" szólamnak a forrását, az idézetet?

  • 85.  Gabi (Válasz erre)
    2008. 08. 03. 15:56

    Elég undorító bejegyzés. Nem vártam mást mondjuk. Csak úgy süt a kárörvendés belőle, nem tudom mire fel...

  • 86.  fazekgold (Válasz erre)
    2008. 08. 03. 16:38

    Szerintem rém egyszerű ez a kérdés!-amit láttunk az Mtk-tól most tétmeccsen ez takarja a tudását és a vezetők szakmai hozzáértését mert egész évben ezért harcoltak!
    és hogy mit is láttunk?Ha nem mtk szurkoló szemévek néztem a meccset akkor azt hogy nem fejlődtünk tavaly óta egy szikrát sem!!!

  • 87.  Düsseldorf (Válasz erre)
    2008. 08. 03. 20:06

    még mennyire,hogy fejlödünk,fazekgold.

    Hihetetlen gyorsasággal visszafele. Már annak is tudunk örülni, ha megusszuk 2 góllal. Az ellenfél kapuját jobbik esetben fényképen láttuk valamelyik képeslapon.

    Ha ez a jövö taktikája,akkor inkább sakkozni fogok.

  • 88.  stirling (Válasz erre)
    2008. 08. 03. 23:31

    fazekgold: Ezalatt az egy év alatt Pintér, Zsidai szinte a semmiből a posztjukon Mo tán legjobbjai lettek, különösen Pintér a törökök ellen is jól játszott. Szabó, Pátkai óriásit fejlődött, már első nb1es szezonjukban nem vallottak szégyent kiforrott hazai "sztárok" ellen sem.. Kanta, aki sajna a törökök ellen nem játszott, idén már teljesen érett játékosként a mezőny egyértelműen legjobbja volt. Pollák után sem véletlenül érdeklődnek
    Alex meg Roberto Carlos szintjét még valóban nem érték el, de azt nem is itthon fogják, ebben a bajnokságban.

  • 89.  Roland (Válasz erre)
    2008. 08. 04. 1:51

    irigy magyar ember vagy Szöllősi György írjál az újságírásról az biztos nyugati szintű nálunk

  • 90.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 04. 8:02

    Vasárnap 23:19 óta várok választ egy konkrét kérdésre szollosy úrtól. Hiába - és ez nem is fog változni.

    Viszont majd jön az újabb helyesírási lecke, nekünk, kis nebulóknak. Arra van kedve és ideje is.

  • 91.  gyszollosi (Válasz erre)
    2008. 08. 04. 15:52

    Bocsánat, de mi volt 23 óra 19 perckor? Most komolyan, mert nem találom...

  • 92.  stirling (Válasz erre)
    2008. 08. 04. 18:57

    felteszem 84es hsz, a 23:19 helyett 13:19.

    /Például - "mindenütt azt hallom és olvasom tíz éve, ... hogy az utánpótlásunk világszínvonalú". Sziveskedne megadni ezen "világszínvonalú" szólamnak a forrását, az idézetet?/

  • 93.  gyszollosi (Válasz erre)
    2008. 08. 04. 19:19

    Nos hát, kedves skót, természetesen általánosítottam, nem szó szerinti idézetet használtam. De a tényleg elhangzott nyilatkozatok és az általános idézet között bizonyára nincs akkora különbség, mint Szöllősi és Szollosy, Hidegkuti és Hidegkúti valamint 13:19 és 23:19 között :-)

  • 94.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 05. 0:15

    Nos hát, kedves szollosy, az általánositás nem egyenlő az újságírói szakmával. A szollosy idézete az Ön által választott önmegjelölésnek - lásd "gyszollosi". Ha pedig egy u/ú elírása az ami Ön által a leghúsbavágóbb szakmai téma egy sport blogon, amin napokon át szükséges kérődzni, hát, akkor fogadja legőszintébb részvétemet. S, kivánok további jó csámcsogást a szakma csúcsán(sic!). S, persze, az "általánositás", magyarán annak a számonkérése másokon, amit soha nem is mondtak, az nemcsak megengedhető, de szemmel láthatólag el is várható egy magafajta csúcs írásművelőtöl és sokkal, de SOKKAL megengedhetőbb, mint az időnkénti helyesírási baki. Innen már csak egy-két lépés lehet a Pullitzer Díj.

  • 95.  gyszollosi (Válasz erre)
    2008. 08. 05. 14:19

    Szövegértésből elégtelen: Nos hát, kedves skót, természetesen általánosítottam, nem szó szerinti idézetet használtam. De a tényleg elhangzott nyilatkozatok és az általános idézet között bizonyára nincs akkora különbség, mint Szöllősi és Szollosy, Hidegkuti és Hidegkúti valamint 13:19 és 23:19 között :-)

  • 96.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 05. 18:43

    Hál' Isten, hogy nem Ön, mélységesen tisztelt gszollosy, volt a tanárom kisiskolás koromban. Ha már ismételgetünk, ám legyen - "az általánositás nem egyenlő az újságírói szakmával. A szollosy idézete az Ön által választott önmegjelölésnek - lásd "gyszollosi". Ha pedig egy u/ú elírása az ami Ön által a leghúsbavágóbb szakmai téma egy sport blogon, amin napokon át szükséges kérődzni, hát, akkor fogadja legőszintébb részvétemet. S, kivánok további jó csámcsogást a szakma csúcsán(sic!). S, persze, az "általánositás", magyarán annak a számonkérése másokon, amit soha nem is mondtak, az nemcsak megengedhető, de szemmel láthatólag el is várható egy magafajta csúcs írásművelőtöl és sokkal, de SOKKAL megengedhetőbb, mint az időnkénti helyesírási baki. Innen már csak egy-két lépés lehet a Pullitzer Díj." További mélységes tiszteletem és továbbra is hajrá a Pullitzer Díj felé!

  • 97.  gyszollosi (Válasz erre)
    2008. 08. 05. 20:46

    :-))

  • 98.  skot (Válasz erre)
    2008. 08. 06. 14:14

    Nem. Inkább :-((( De, nagyon.

  • 99.  gyszollosi (Válasz erre)
    2008. 08. 06. 17:26

    :-)))))

  • 100.  As Roma (Válasz erre)
    2008. 08. 07. 0:05

    Na most aztán tényleg Jaj, szegény MTK! Várszegi,mikor takarodik már el??

  • 101.  nevermore (Válasz erre)
    2008. 08. 07. 12:23

    Miközben azon tünődtem úgy 0:4 körül, mit és főleg kiktől tanulják ezt az izét az évek óta mintaképnek az orrunk alá dörgölt labdarúgó profik a híres akadémiájukon, a lelátóról egy maroknyi megszállott "Hajrá MTK"-ját először gúnyolódásnak véltem, aztán rádöbbentem a valóságra. Az MTK néhány tucat híve nem az FTC nemzet és hagyományőreinek példáját követi a tulajdonos eltakarodását követelve, éppen ellenkezőleg, ez a kétségbeesett "Hajrá MTK" inkább segélykiáltásnak tünt, "Várszegi maradj, nekünk jó ez is!". Igazuk van. A Fradi túlélte, kétségtelenül hajszál híján, Várszegi bizony angolosnak mondható távozását, az MTK nem valószínü, hogy túlélné, legalábbis nem az első vagy második vonalban. Visszatérve az elején vázolt tünődésemre, ez valóban profi futball lenne, amit az MTK játékosai hosszú évekig tartó fáradságos kiképzés után produkáltak? Mi az a játék akkor, amit a Fenerbahce játszott? Amondó lennék, taníttassuk inkább azt a futballakadémiákon, de olyanokkal, akik ezt a játékot ismerik is. Ugyanis az a gyanúm, hogy amit utánpótlásunk a jól fizetett szakemberektől elsajátít, az hasznavehetetlen a profi labdarúgásban.

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez.