2008. jún. 18. 20:04 - írta Szollosi77

A hozzászólók egy része szerint némi magyarázatra szorul, hogy miért zártam úgy a tegnapi bejegyzést: „Hajrá, Románia!”. Egyikük azt írta, majd ha a románok is azt mondják, Hajrá, magyarok.

Nos, ha ezt nem is mondták, de tegnap este, a holland-román meccsen a lelátón kifeszített zászlók és transzparensek között felbukkant egy piros-fehér-zöld trikolór is, méghozzá a kapu mögötti román kemény mag helyén. A zászló közepére Puskás Ferenc arcképét nyomtatta a zászló tulajdonosa, a marosvásárhelyi illetőségű Sus Róbert (a lelátótól készített fotón éppen csak kivehető a zászló a Hyundai hirdetés fölött) , s bár egyik-másik vezérszurkoló összevonta a szemöldökét a román szektorban a magyar nemzeti színeket látva, végül is senkinek nem volt gondja a dologgal. Öcsi bácsit ők is elismerik…


(Alig kivehetően ott a magyar zászló Puskás arcképével a kapu mögött, a román kemény mag előtt)

Miért ne szurkolhatnánk hát mi is a románoknak, főleg, amikor sokkal jobb a focijuk a miénknél? Miért ne tapsolhattunk volna a Hagi-féle csapatnak a 94-es világbajnokságon (a legendás „Gica” most szakkommentátorként volt ott a stadionban)?

(Gheorghe Hagi, a szakkommentátor)


 (A lelátón a kissé elhízott Viorel Moldovan. Egyszer a Népstadionban gólt lőtt nekünk)

Miért ne ünnepelhetnénk Bölöni László fantasztikus pályafutását, még ha bukaresti és román színekben futballozta is azt végig? Miért ne tapsolhatnánk Jenei Imre BEK-győzelmének, vagy a bravúros továbbjutásnak a két Eb-vel ezelőtti angolverésre emlékezve? De miért ne ismerhetnénk el ugyanakkor Adrian Mutu kiemelkedő képességeit is?

 

A futball nem lehet politika, s az ember tökéletesen megérti, hogy például erdélyi magyar újságíró kollégáink örülnek a román válogatott sikerének, s nem csak azért, mert amíg Piturcáék nem esnek ki, addig sokkal könnyebben kapnak akkreditációt a meccsekre, hanem azért is, mert az a foci mégiscsak egy kicsit az övék is.

 

A román válogatott Cocis, bár nem tud magyarul, mégiscsak kolozsvári illetőségű, és bár csak a tulajdonos meg a főszponzor magyar, miért ne éreznénk mi magunk is kicsit a sajátunknak a Kolozsvári Vasutas bajnoki címét, s miért ne szurkolhatnánk a csapatnak a Bajnokok Ligájában az ősszel? Azért, mert a román bajnokságból jutott oda? Ugyan…

 

Egy fotóval illusztrált érdekesség a témakörben: Szász Jenőt, a markáns nemzeti elkötelezettségű Erdélyi Magyar Polgári Szövetség elnökét is felfedezhettük a lelátón, méghozzá nem a holland ultrák, hanem lelkes román román drukkerek között. S miért volna ez baj?


 (Szász Jenő, a leköszönő székelyudvarhelyi polgármester román drukkerek között – éljen a foci!)

(Az például sokkal kevésbé érthető számomra, amire a mérkőzésen UEFA-elemzőként dolgozó dr. Mezey György hívta fel a figyelmemet: az olasz apától és francia anyától származó Michel Platini vajon mit keresett ezen a találkozón, amikor ezzel egy időben játszottak egymással az olaszok és a franciák?...) 

Munkában a magyarok Bernben: Hegyi Iván, a Népszabadság tudósítója (elöl balra) mellett Egri Viktor, a Magyar Televízió kommentátora ül, mögöttük dr. Mezey György, az UEFA szakmai elemzője (aki mellett a volt lengyel szövetségi kapitány, Jerzy Engel dolgozik)

 

És miért kellene egy magyar újságírónak hivatalból a hollandokkal szimpatizálnia egy holland-román Eb-csoportmeccsen? Amikor a személyes kapcsolatok, a kulturális és földrajzi közelség és sok minden más inkább indokolja, hogy a románok sikeréért szorítsunk.

 
Persze, ez sem, az sem kötelező, és ez a lényeg… A hollandok amúgy még B-csapatukkal is egy klasszissal jobbak voltak a románoknál, ezt el kell ismerni, a sebességüket, technikai felkészültségüket csak még inkább kiemelte az a magabiztosság, amely az olaszok és a franciák fölényes legyőzése után áradt belőlük. Egyre többen emlegetik az 1988-as Európa-bajnok csapatot, amellyel a maiakat közvetlenül is összeköti a szövetségi kapitány, a hajdani zseniális csatár, Marco van Basten személye, és divat lett a holland szurkolóknál a jellegzetes, 20 évvel ezelőtti nemzeti mez retró kiadásának viselése.


(Marco 88, azaz retrómez Marco van Bastennek, az 1988-as gólkirálynak, a mostani kapitánynak ajánlva a hollandok szurkolói zónájában Bernben)

 Az újabb berni csoda, azaz a románok továbbjutása a halálcsoportból tehát elmaradt (igazából alighanem már akkor, amikor Mutu kihagyta a büntetőt az olaszok ellen), a helyszínen lévő néhány magyar pedig megint szomorúan idézhette fel a történelmi helyszínen 54 évvel ezelőtt lezajlott berni csatát. A régi stadion emlékét őrző helyreállított óra és eredményjelző fényképe már majd minden lapban megjelent, de ha még nem látták volna, hát lefotóztam önöknek.

(Az a bizonyos örökre kimerevített eredményjelző tábla…)

 

 

És hogy a hajdani keserves hangulatot még könnyebb legyen felidézni, a holland-román meccs lefújása után Bernben szakadni kezdett az eső… Mint 1954. július 4-én…

 

 

 (És Bernben megint ömleni kezdett az eső…)

Csak ömlött, ömlött az eső a sokat látott gyepre, miközben a kiürült stadion kulisszái mögött szorgoskodó Eb-önkéntesek összecsavarták, és félrerakták a meccs előtti bevonuláskor kifeszített hatalmas román zászlót. Erre már nem lesz itt szükség…

 

(A román zászló összecsavarva a földön, zajlik a rámolás, Bernben nem lesz több Eb-meccs)

 

 

 Szöllősi György


 
 
5 (2)
Jelentkezz be a szavazáshoz!

Eddig 30 komment érkezett ()

  • 1.  matyics
    2008. 06. 18. 21:07

    Lelked rajta, hogy te miért szurkolsz a románoknak,de az indokok nevetségesek. Pont a földrajzi és kultúrális ellentétek miatt soha sem fogok semmilyen romániai csapatnak szurkolni. Gondolom a földrajz órán ott voltál, csak a történelem óráról maradtál le. Ugyanis az a földrajz, amiről beszélsz, trianon előtt magyar földrajz volt. De, mondom te tudod.

  • 2.  Düsseldorf
    2008. 06. 18. 21:52

    A politikát valóban nem kell belekeverni,elegendö a történelem és a mai élet bármelyik területét figyelembe venni.
    Ez a történet nem egy román szektorban kifeszített magyar zászlóról szól(hat).

    Félretetszett érteni: a szomszédom kiskutyusát se érdekli,hogy Ön kinek szurkol. Magánügye.

    Ez viszont egy magyarországi Sportlap,ahol nem kellene tövig benyalni a románoknak. Ettöl még nem leszünk se jobbak se rosszabbak elöttük.

  • 3.  Düsseldorf
    2008. 06. 18. 21:53

    A politikát valóban nem kell belekeverni,elegendö a történelem és a mai élet bármelyik területét figyelembe venni.
    Ez a történet nem egy román szektorban kifeszített magyar zászlóról szól(hat).

    Félretetszett érteni: a szomszédom kiskutyusát se érdekli,hogy Ön kinek szurkol. Magánügye.

    Ez viszont egy magyarországi Sportlap,ahol nem kellene tövig benyalni a románoknak. Ettöl még nem leszünk se jobbak se rosszabbak elöttük.

  • 4.  pink75
    2008. 06. 18. 23:19

    költözz bukarestbe, oda írogass sportlapba

  • 5.  Tommyka
    2008. 06. 18. 23:20

    nemtudom mi van ezzel a bloggerrel de magyar ember elvi okokbol nem szurkol románnak és ezt ha magyarázni kell neki már ott vannak a bajok...lehet h nem elég széles a látóköre de ahol a romának csak tudnak keresztbetesznek nekünk és szidnak...mert hogy egy ember ne tudjon végigsétálni Bukarestban ugyhogy nehogy meghallják hogy magyarul beszél különben gyogyulás 8 napon tul...de gratulálok ilyen emberek vannak szoval neked hajrá románia nekünk hajrá Magyarország és minden más nemzet kivéve románia....
    jah és kiváncsi vagyok hogy akkor is felvállaltad volna a véleményed ha a meccs a népstadionban van és mondjuk egy magyar szurkoloi csoport megkérdezi h mért mész a hallond - románra és kinek szurkolsz......

  • 6.  pwnerer
    2008. 06. 18. 23:28

    Szerintem pedig jogos ez az írás! Aki jön ezzel a trianoni baromsággal az az emberi ostobaság legalja. Még mindig nem fogom fel miért kell néhány ember döntését kivetíteni több nemzetre? Ennyi erővel a fél világnak nem szabadna drukkolnunk, mert valahol keresztbe tettek nekünk.
    Aki meg a bukaresti utcákat emlegeti, attól kérdezném, hogy hányszor sétált végig bukarest utcáin, hogy ilyen jól értesült? Azon kéne elgondolkozni, hogyha esetlegesen bántanak magyarokat abban talán a magyarok viselkedése is közre játszhat, mert ahogy elnézem nem csak ők utálnak minket (már ha utálnak).
    Úgyhogy az okosok ezen gondolkodjanak el, amikor szidják a románokat.

  • 7.  Balázs83
    2008. 06. 19. 1:21

    Ha nem akarok politizálni (márpedig most nem akarok, mert olyan jó kedvem van a románok kiesése miatt:D), akkor csak annyit mondanék a bejegyzésben feltett rengeteg miértre válaszul, hogy talán azért, mert akkor nem a tegnapi bejegyzés egy mondatát kellene a mai írás kb. 70%-ában magyarázni...

  • 8.  shipe
    2008. 06. 19. 1:42

    pwnerer-nek
    Te hányszor sétáltál végig Bukarest utcáin? Vagy egy erdélyi városéin, ahol már a románok vannak többségben?
    Akkor beszélj, ha ismered a helyzetet.
    Szöllősinek
    Amikor így kell védeni egy álláspontot, akkor ott baj lehet. És jó lenne tájékozódni.
    A kolozsvári Vasutas csapat tulajdonosa valóban magyar. És annak ellenére nevezték "magyar csapatnak" - azért nem lett volna szabad megnyerni-e a bajnokságot, mert "magyar" csapat ne nyerjen Romániában bajnokságot -, hogy egyetlen magyar nemzetiségű játékos nincs benne. Amúgy Cocis soha nem volt a vasutasok játékosa. Hanem azé az "U" Kolozsváré - az "egyetemista" csapaté -, amelyet nem adtak el Pászkány Árpádnak - aki a vasutasok előtt ezt a klubot szerette volna megvenni - azért mert magyar. És ez beismert tény. És ennek a csapatnak a "Himnusza" szól, úgy, hogy "O echipa de romani" - egy románokból álló csapat. És ennek a csapatnak a szurkolói verik a vasutasok szurkolóit azért, mert magyarok. Amúgy az erdélyi magyarok nagyrésze a kolozsvári Vasutasoknak szurkolt.
    Lehet Bölöni Lászlónak szurkolni. Vagy lehetett. Tudod, "kedves" Szöllősi, hogy nemrégiben sovinistázták le Bölönit? Mert véleményt mondott a román mentilitásról?
    Kedves "sportújságíró"! Dokumentálódj! Végezd rendesen a szakmádat! Ha van neked ilyen.
    És mondjad már, melyik erdélyi magyar újságíró örül a román sikereknek? Vagy csak beszélsz a levegőbe?
    S Szász Jenőt emlegetni...
    Netán politikai elemző is vagy? Mégis hol ült volna, ha a román szövetségtől kapta a jegyeket?
    Augusztusban Marosvásárhelyen (tudo hol van?)lesz az U20-as férfi kosárlabda EB. Én is befizetek neked egy jegyre, sőt az utadat is állom. Mondjuk a lakásomra nem hívlak meg. De gyere nézd meg, milyen a hangulat a román-magyar meccsen (mert egy csoportban van a két válogatott). S ott kiabálhatod, hogy Hajrá, Románia! Bocsánat inkább azt, hogy Hai, Romania!
    Lelked rajta!

  • 9.  Düsseldorf
    2008. 06. 19. 7:11

    Egy újságíró vagy riporter ilyen mondatot nem publikál. Ha jó újságíró. Keress bármilyen országban egy lapot,ahol ez megtehetö. Az,hogy leírja: véleményem szerint,ezek és ezek jutnak tovább...ez így OK. Az hogy szurkolóként firkál,az viszont gusztus kérdése.

    DE lehet,hogy csak én vagyok eltájolva. Nem élek se Romániában(hála Istennek soha) se Magyarországon.

    Egy német/de nem csak ott/ lapban pl. ilyet nagyítóval nem fogsz találni.

    Ja és ezt még akkor is szóvátenném/szerintem jogosan/,ha mondjuk Románia helyett, Szaud Arábia lett volna odabiggyesztve.

  • 10.  Truthsayer
    2008. 06. 19. 8:45

    Köszönet shipe, hogy megvilágítottad ennek a szerencsétlen bloggernek, hogy összekeverte a szezont a fazonnal (egyébként pl. a Heti válaszban elolvashatta volna, hogy a kolozsvári Vasutasok egy kisebbségi magyar csapat és nekik - ellentétben az oláh válogatottal - tisztességes magyar ember is szurkolhat).
    Pwnerernek jelzem, hogy magyar az, akinek fáj Trianon, szóval ha neki nem fáj, akkor egyrészt méltatlan a magyar névre, másrészt a "drága tolvaj szomszédaink" utálata pont ugyanabból a rossz lelkiismeretből fakadó elfojtás következménye, mint az ő nyavalygása. Egyébként mindkettőr lenne gyógyír: biztosítani a hazáját soha el nem hagyó magyar kisebbség számára a tolvaj oláhokkal, tótokkal, rácokkal egyenlő esélyeket a társadalmi életben, pwnerer pedig nyugodtan kivándorolhatna és kérhetne más állampolgárságot, ha annyira nem tetszik neki a magyar.
    Visszatérve a bloggerhez, látható, hogy még egy ilyen gyagyi megélhetési firkászt is el lehet - és kell is - gondolkodtatni a felelősségéről, más kérdés, hogy még most is milyen gyomorforgatóan csúsztatva próbálta lemosni magáról azt...

  • 11.  tomori69
    2008. 06. 19. 8:53

    ük Trianont, amíg akadnak ilyen nézetek szomszédainkról, egy román, szlovák, szerb blogoldalon soha nem olvasol magyarok buzdítására felszólító jelszavakat, csak mi vagyunk ilyen toleránsak,érdekes, mindig nekünk kell megbocsátanmeg is érdemelj¨i

  • 12.  tomori69
    2008. 06. 19. 8:54

    ük Trianont, amíg akadnak ilyen nézetek szomszédainkról, egy román, szlovák, szerb blogoldalon soha nem olvasol magyarok buzdítására felszólító jelszavakat, csak mi vagyunk ilyen toleránsak,érdekes, mindig nekünk kell megbocsátanmeg is érdemelj¨i

  • 13.  Zs
    2008. 06. 19. 9:07

    Ha jól veszem ki akkor azon kellene csodálkoznunk, hogy egy erdélyi magyar embert nem vertek meg a román drukkerek annak ellenére hogy ki mert tenni egy magyar zászlót. Hát mit mondjak rettentően jófejek...
    Hajrá Magyarország! Hajrá Hollandia!

  • 14.  system
    2008. 06. 19. 10:11

    Kedves Szöllősi "úr"!

    Annyi szívhez szóló kérdést tett fel írásában, hogy nagyon nehezen tudtam csak megállni, hogy el ne pityeregjem magam. Mindenesetre most már túl vagyok ezeken a keserédes pillanatokon, úgyhogy én is feltennék önnek három további kérdést.

    1. Ha indoklásában azt említi, hogy "A futball nem lehet politika", akkor miért hoz fel később több politikával összefüggő magyarázatot?
    2. Ön pár nappal ezelőtt (a holland-olasz mérkőzés után) olyan felsőbbrendűen, pökhendien és megalázóan beszélt több olyan elismert magyar sportemberről – pl. Puhl Sándor –, akik valljuk be, egy nagyon picivel többet tettek le a magyar sport asztalára, mint ön. Ezek után talán joggal kérdezhetnénk, hogy minek tudható be ez a fajta hihetetlen s.e.g.g.-nyalás, amit a románokkal művel?
    3. Ez már csak a szokásos kérdésem: mikor tanul már meg végre írni? Egészen katasztrófálisak az írásai (és ezt most nem elsősorban tartalmilag értem).

  • 15.  kebelbaraat
    2008. 06. 19. 10:39

    Annak, aki szerint azért kellene szimpatizálni a magyarul nem tudó Cocis-sal felálló román válogatottal, mert az említett futballista kolozsvári, elmondom, hogy Erdély valamikori fővárosa a városba bevezető út határában majd' tucatnyi nyelven írt táblával fogadja a látogatót. Az "Üdvözöljük városunkban!"- jelentésű feliratot a szokásos európai nyelveken kívül cirill betűkkel és kínai/vagy japán írásjelekkel is feltüntették, - egyedül magyar nyelven nem olvasható... Szurkoljunk!

  • 16.  jano888
    2008. 06. 19. 11:12

    Helló mindenki!
    Több dologban nem értek egyet az itt commentelőkkel, több dologgal viszont igen.
    Ilyen például, hogy valóban egy magyar blog-oldalon nagyon nem szerencsés 23-féle nézőpontból megideologizálni, hogy miért szurkoljunk a románoknak. Nyilván Szőllősi úr szurkolóként megteheti, de ezt felesleges a világ elé tárni, egyszerűen senki nem kíváncsi rá.
    Ugyanakkor abban tényleg igaza van, hogy a politikát a sportba belekeverni teljesen hülyeség, mégha ő maga meg is teszi később a cikkben. Honnan vesszük azt, hogy neki (a szerzőnek) nem fáj Trianon úgy, mint bárki más magyarnak? Nekem is fáj, és mindig is fájni fog, de ettől még lehet szimpatizálni román sportemberekkel. Számomra a sportteljesítmény, ha elismerésre méltő, akkor az mindenen (legfőképpen politikán, történelmen) felül áll, és nem fogja semmilyen ideológia beárnyékolni. Nekem tetszett például az 1994-es a VB-n a román csapat (mint ahogy a bolgár is), mert tetszetősen, szépen játszottak, és mindezt volt szocialista, kelet-európai országként. És fel sem merült bennem a politikai vonzat, egyszerűen élveztem nézni a focit, amit játszottak. (és azért az ember örült annak is, hogy egy magyar, Selymes Tibor is benne volt abban a csapatban).
    Ettől függetlenül persze nincs vmi jó véleményem Romániáról (és most finoman szóltam). De az, hogy valaki külön tudja választani a nemzeti érzelmeket a sporttól, az nem elitélendő, sőt értékelendő!

  • 17.  NitRo
    2008. 06. 19. 11:30

    Én erdélyi magyar vagyok. Engem itthon kitagadnának a családomból ha a románoknak szurkolnék. A románok pocsék focit mutattek be, rengeteg a jó játékosuk, csak mivel Piturca edző nagy steauas ezért nem kerültek be a csapatba meghatározó dinamo, rapid illetve CFR focisták. Egy elöttem író már elmondta, hogy Razvan Cocis-nak semmi köze nincs a bajnoki címet nyert KVSC-hez, mert ő az U játékosa volt és nem is kiván soha a CFR szineiben játszani. És azért mert Cocis felmenői közt van valahol magyar ember, azért még nem kell a román válogatottnak szurkolni.
    Amúgy sok szeretettel várunk mindenkit őszel Kolozsvárra egy jó kis BL meccsre. Hajrá KVSC! Hajrá Kolozsvár! Hajrá Erdély! Hajrá Magyarok!

  • 18.  Truthsayer
    2008. 06. 19. 13:56

    T. Jano888! Az Általad említett oláh válogatott valóban szimpatikusabb focit játszott, de magam akkor is legfeljebb csak Selymesnek tudtam szurkolni, mert az bizony egy pozitív érzelmi töltést feltételez és erre az oláhok - ellentétben pl. a lengyelekkel - soha nem szolgáltak rá. Ez egyébként nem politika, hanem a bennünk élő keserú történelmi tapasztalat...
    Kedves NitRo! Természetesen Hajrá KVSC, Kolozsvár, Erdély és Magyarok!

  • 19.  Palbi
    2008. 06. 19. 14:23

    Az a helyzet, hogy nem tudok Romániának drukkolni, mert az utóbbi kb. 15 évben amikor egymás elleni meccsekre került sor, rettentő lekicsinylően, becsmérlően beszéltek a magyar fociról. Persze, sajnos sokkal jobbak egy ideje, ez van, de nézetem szerint a legkutyaütőbb ellenfélnek is kijár egy minimális tisztelet. És ez nem politika, hanem sportszerűség. (Ugyanezért nem drukkolok a horvátoknak és a szerbeknek sem.)

  • 20.  Düsseldorf
    2008. 06. 19. 16:26

    Rájöttem! A sorok között tudni kell olvasni.
    Ön a béke Nobel díjra pályázik. Igazam van?

    Hiába a kor és az iskola meghozza a gyümölcsét.
    Néhányunknál elöbb,valakinél késöbb.

    Ergo:
    javasolni fogom Önt a legközelebbi béke Nobel díjra.
    Ha már ön ennyire hisz egy román-Magyar barátságban,s ilyen szépen elö tudja adni...

    A NS föszerkesztöje meg legalább ennyire érdemes színész: közel egy hétig fent volt a "hajrá románok". Erdélyi barátaim ne sértödjetek,de én elöttem ti tudtommal nem románok vagytok,hanem magyarok. Az hogy ki hol született,az egy dolog. Nehogymár az egér vigye haza a Tescos egércsapdát...

    Mintahogy Nyugat-Németország se nem ismerte anno, NDK/DDR ország alkóit.

  • 21.  mario
    2008. 06. 19. 17:16

    Kedves SZollosi Ur
    ha On is romaniaban elne mint magyar nemzetisegu es mindennap azt hallana hogy mocskos bozgor akkor biztos nem a romanoknak szurkolna.Ha legalabb egyszer kiolvasna a Gazeta sporturilor -ban a hozzaszolasokat akkor biztos soha nem menne ki egy roman meccsre. En Erdelyben elek de tiszta szivembol csak ket csapatnak szukolok a MAGYAR VALOGATOTTNAK es a FRADINAK. szerintem aki magyarnak erzi magat(peddig en felig magyar felig lengyel vagyok de magyarnak erzem magam)az kenne kialtania HAJRA MAGYAROK! HAJRA MAGYAROK!!!!!!!!!

  • 22.  Dave985FORCE
    2008. 06. 19. 17:54

    Tisztelt Szöllősi Úr!

    Korrekt, jogos írás ez Öntől, ahogy a korábbi olasz-holland meccsen történtekről szóló cikke is. Akkor is, most is jönnek a "jómagyarok", akik csak mások munkájának becsmérlésében lelik örömüket, önmaguktól persze képtelenek lennének ilyesfajta, kétségtelen szubjektív, de kellően alátámasztott gondolatokat a nyilvánosság elé tárni. (Mindezeket úgy írom, mint aki nagyon az olaszokért szorított azon az este, és aki egyáltalán nem szurkol a románoknak.
    Kisstílű, "nagymagyar" gőg az, amit kis hazánkban művelnek itt sajnos elég sokan. A történelmi ismeretek teljes hiánya, ami miatt egy népre kell ráhúzni a vizes lepedőt, miközben elfeledkezünk a tényezők zöméről, ami miatt eljutottunk az átkozott Trianonig, amikről mi, magyarok (aktuális politika, de a köznép is) tehetünk. Ezt nem ragozom túl. Aki informálódni szeretne, annak adott könyvtárnyi irodalom. Akinek pedig jobban tetszik a struccpolitika és tudatlanság, az lelje abban örömét.

    Mindkét fél részéről vannak erőszakos elemek, talán a románok, szerbek részéről valamivel többen (szlovák részről sajnos ez politikai méreteket öltött, na, számomra ez az igazán aggasztó...). Utóbbiak helyzetébe bele is tudom képzelni magamat, szerencsétlenek maguk most élik át sokadik "Trianonjukat". De az, hogy utáljuk a románokat, mert "elvették tőlünk Erdélyt" (nyilvánvaló csacsiság még a gondolat is), mert az ottani "Magyar Gárdák" tivornyáznak, mert a hírhedten nagypofájú Haghi beszólt a mi focinknak (még finoman fejezte ki magát), számomra teljességgel elfogadhatatlan.
    Csak így tovább "nagymagyarok"! Emiatt a mentalitásunk miatt utál minket, s egyben megvetve kiröhög egész Európa.

    A cikk stilisztikailag is megfelelő, az ilyen irányú kritika is csak íróját minősíti.

  • 23.  Truthsayer
    2008. 06. 20. 7:53

    "Dave985FORCE"! Neked aztán tényleg gazdag történelmi ismereteid vannak. Trianonról a magyarok - azt leszámítva, hogy miközben megvédtük Európát a tatártól és a töröktől, kissé megfogyatkoztunk - kb. annyit tehetnek, mint az örmények, a kurdok és a palesztinok az őket ért agresszióról. Viszont amiért Trianon ilyen méretű lett, azért hála a Hozzád hasonló gyökértelen Kun Bélának és barátainak, akinek a kis komcsi kommün kísérlete annyira jól sikerült, hogy ahhoz képest még az oláh, a tót és a rác hiénák is kultúrlényeknek tűntek...

  • 24.  szamarhegy
    2008. 06. 20. 12:21

    Ja, ja, maradjon csak az utálkozás, az emberi lét értelme, éltető ereje.

  • 25.  szamarhegy
    2008. 06. 20. 12:26

    Truthsayer, Ha visszaolvasod amit írtál, akkor abban elég nehéz a kultúrlényt fellelni. Gyalázkodásról és személyeskedésről szól, korrekt érvelésről, a másik ember tiszteletéről még véletlenül sem.

  • 26.  uns97
    2008. 06. 20. 13:14

    Aha ugy nez ki a "roman utalat" trianoni eredetu... mar kerdeztem maskor/mashol pld mi ujsag Verespatakkal ? Mi ujsag a tiszai cian szennyezes ugyeben ? Mi ujsag az emberi jogokkal erdelyben ? Jatszanak velunk /magyarokkal/ mint macska az egerrel. /osztrak, szlovak, meg a tobbi szinten.../ Turnunk kell a vegtelensegig a farkunkat behuzva ? Vagy ha kinyitom a pofam akkor arrogans "nagymagyar" leszek ? Csak egyszer eljem meg hogy annyira kinyitja valaki az arcat mint azok az arrogans szlovak es roman "testverek" akiknek MINDENT lehet, mert a tisztelt liberalis elme es az unio is elnez NEKIK mindent... majd ha tenyleg EGYENLOSEG lesz akkor lehet kiablni hajra Romania... addig azt hiszem jobban tenne mindenki ha sajat tapasztalati alapjan valasztana szimpatizans csapatot, nem pedig azert mert "ugy illik" es "szomszedunk".

  • 27.  szamarhegy
    2008. 06. 20. 15:16

    Nem kell behúzni és ki kell nyitni, de nem gyalázkodni, hanem érdekeket, értelmesen és ha kell akár erőszakosan (de nem erőszakkal) képviselni. Verespatak, ciánszennyezés nem román-magyar, hanem korrupt romániai állami tisztviselők támogatásával működő román-ausztrál bányatársaság kontra román-magyar-szerb. bolgár ügy, amely ügyekben mindenki (kivéve a bányatársaság) szív, a patakok, folyók élővilága itt is ott is kihal, és a végén még a Duna delta vidékén is komoly problémákat okoz. Ügyek vannak, amelyeket képviselni kell, a hétköznapi emberek szintjén óriási arányban viszont békés együttélésre törekvés van. A szomszéd országok jégkorong, vízilabda, torna, foci, kézilabda, kajak, stb. válogatottjaiban rendszeresen játszanak magyar származású sportolók, én képtelen vagyok ilyenkor nem drukkolni annak a csapatnak is. De ha éppen nem játszik magyar sportoló, akkor is szoktam szurkolni, nem tudom nem figyelembe venni, hogy pl. vízilabdában milyen jóban vannak egymással a szerb, horvát, olasz, magyar sportolók, de kézilabdában vagy akár kosárlabdában is hihetetlen méretű az átjárás, a szomszéd országok sportéletével történő összefogás. A fantasztikus jégkorong válogatott sikereiben elévülhetetlen (Kercsó után persze) szerepet játszott a szlovák jégkorong edzők, játékosok bevonása. Nekem tiszta sor, hogy a politika baromságai vagy a szélsőséges megnyilvánulások nem húzhatóak rá a hétköznapi emberekre úgy általánosságban, pláne nem a sportolókra, mégha természtesen időnként a sportot is elkísérek ezek a negatív felhangok, események.

  • 28.  SilverDave985
    2008. 06. 21. 16:52

    Truthsayer!

    Speciel olvasott vagyok a témában, és tanítom is a történelmet.
    A Károlyi-Kun Béla rezsim részeseit nem gondolod magyarnak, nem leptél meg ezzel az érveléseddel.
    A törökök elleni küzdelem vezetett az etnikai összetétel deformálódásához, majd Trianonhoz is, hozzátéve az előnytelen magyar nemzetiségi politikát, ami a reformkortól a dualizmusig jellemezte az országot.
    (A tatárokat nem mi állítottuk meg, hanem saját maguk, trónharcokban szétesett az Arany Horda. Ha már történelmi ismeretek...)
    A XVII. századtól tekintve Trianon sorsszerű volt...

  • 29.  Szekelysrac
    2008. 06. 29. 23:40

    Én egyébként ősszel a Kolozsvárnak fogok szurkolni a BL-ben. Hogy a labdarúgásnál maradjunk...

  • 30.  achat viagra
    2009. 08. 09. 17:08

    mmtpxnnl wfwoycuj ugetkhso

Csak bejelentkezett felhasználók szólhatnak hozzá a bejegyzéshez.